2008. december 18., csütörtök

Mandulás tejcsokis trüffel


Ezt a receptet t3vnél találtam. Végre egy olyan trüffel ami nekem való, se fahéj, se gyömbér, se marcipán, se mindenféle citrushéjak. Klasszikus csokoládé, Toblerone puhább, krémesebb kiadásban. Lehet, hogy lehetne kicsit keményebb a formázás meg a szállíthatóság miatt. 
Nekem azért ezek a rusztikus golyók (= szabálytalan krumplik) is megfelelnek.
Hozzávalók:
  • 9 dkg vaj
  • 1,25 dl tejszín
  • 32 dkg tejcsokoládé
  • grillázs - 5 dkg mandulából, 10 dkg cukorból és 1 teáskanál citromléből
  • a hempergetéshez reszelt fehércsokoládé

A cukrot és a citromlevet egy vastag aljú fazékban elkezdem melegítni, amikor a cukor folyékonnyá válik, belekeverem az apróra vágott mandulát. Addig hevítem, néha megkeverve, amig a karamell eléri a kívánt színt. Kivajazott tepsibe öntöm a masszát, és megvárom, hogy teljesen lehűljön. A grillázst apróra vágom. A vajat és a tejszínt felforralom. Amint felforr, lehúzom a tűzhelyről, és elkeverem benne a csokoládét. Miután lehűlt a csokoládés keverék, elkeverem benne a grillázst, és egy éjszakára betezsema  hűtőbe. Másnap lereszelema fehércsokoládét (kb 10 dkg kellett). A masszából egy kanál és a kezem segítségével golyókat gyártok és meghempergetem a csokoládéban.

0 megjegyzés: