2008. december 11., csütörtök

Mokkakorong



Nem vagyok nagy sütifogyasztó, az is ritka, hogy egy receptet többször megcsináljak. A sütésem leginkább születésnapi tortákra korlátozódik. Ezt most csináltam meg harmadszorra - és csak egy éve találtam erre a receptre. Úgy néz ki, sikerült bekerülnie a repertoárba.

Hozzávalók

A krémhez:
  • 1 dl tejszín
  • 60 g vaj
  • 2 kávéskanál instant kávé
  • 1 evőkanál finomra őrölt kávé
  • 100 g tortabevonó csokoládé
  • 2 nagy evőkanál konyak
A tésztához:
  • 400 g liszt
  • 200 g vaj
  • 100 g porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 tojássárgája
  • 1 csipet só
A mázhoz:
  • 100 g porcukor
  • 1 evőkanál citromlé
  • instant kávé
  • kevés víz

A vajat a tejszínt és a csokoládét összeolvasztom. Ha felolvadt a csokoládé, leveszem a tűzhelyről, belekeverem a kétféle kávét, és miután kicsit hűlt a konyakot. Pár órára, vagy egy egész éjszakára megy a hűtőbe.
A tészta hozzávalóit összegyúrom, ha nem áll össze kis tejfölt rakok bele. Fóliába csavarva fél órára berakom a hűtőbe. A sütőt 180 fokra melegítem. A tésztát vékonyra (kb. 3 mm) nyújtom és korongokat szúrok ki belőle. Középső bordamagasságon légkeveréssel vagy alsó-felső sütéssel 10-12 perc alatt megsütöm őket. Ebből az adagból nekem 3 tepsinyi adag lett.
Ha kihűltek összeragasztom őket a krémmel, elég sok a krém, bőven lehet közéjük kenni. Kicsit felpúposodnak a korongok, ez ebben az esetben jól jön, mert sok krém fér közéjük.
A cukormázhoz összekeverem a porcukrot, a citromlevet és a kevés vízben feloldott instant kávét és megkenem vele a korongokat.

Lajos Mari - 66 karácsonyi édesség

0 megjegyzés: