2014. január 18., szombat

Alma chutney

Volt itthon egy darab gyömbér, és pár nem-olyan-szép héjú alma. Úgyhogy chutneyt KELLETT főzni.
Állítólag sajtos szendvicsbe nagyon jó. Meg gondolom húshoz is, úgy még nem próbáltuk.

Hozzávalók:

  • 1 csésze apróra vágott hagyma
  • 1 evőkanál olaj
  • 7 gerezd fokhagyma
  • 6 nagy zöld alma (én granny smith-t használtam), meghámozva, kimagozva és kis kockákra vágva
  • 1/3 csésze nagyon apróra vágott gyömbér
  • 1/2 csésze cukor
  • 1 teáskanál só
  • 1/4 csésze ecet (én 3%-os rizsecetet használtam*)
  • 1/2 csésze mazsola
  • fél csomag lekvár-zselésítő**

*rizsecet helyett alma- vagy fehérborecetet használnék, mivel azok 4-5%-osak, kicsit kevesebb kell belőlük

**nem engedett az alma sok levet, és elég sokáig főztem, lehet, hogy ennél kevesebb is elég lett volna (vagy akár egyáltalán semennyi)

Az olajat felhevítem és a hagymát addig sütöm, amíg elkezd karamellizálódni. Hozzáadom a zúzott fokhagymát és a gyömbért, 1-2 percig sütöm. Belekeverem a cukrot, az ecetet, az almát és a sót. Pár perc főzés után, amikor az alma elkezd megpuhulni, burgonyanyomóval kicsit megnyomkodom (így nem kell annyi ideig főzni, és nem marad túl darabos). Hozzáadom a mazsolát, majd néhány perc főzés után a zselésítőt, üvegekbe töltöm, pár percre fejre állítom.

0 megjegyzés: