2014. január 19., vasárnap

Sült fokhagymás cékla leves – “Végigfőzni a Meatlesst”

A céklából általában céklakrémet szoktam csinálni, de most rengeteg céklám volt, és érdekelt is ez a leves a Meatless-ből. Úgyhogy megsütöttem az összeset, mellédobtam egy kis fokhagymát, és miután kihűltek megfőztem ezt az elképesztő színű levest.

Hozzávalók:

  • 20 dkg cékla – ez mérettől függően 1-2 darab – alaposan megsikálva
  • 3-4 gerezd fokhagyma (héjastul)
  • fél póréhagyma
  • 1 kisebb babérlevél
  • 1 teáskanál friss kakukkfű
  • 2 csésze víz
  • só, bors
  • 1 evőkanál citromlé
  • olívaolaj

Letépek egy nagyobb darab alufóliát, belecsomagolom a céklát – mielőtt teljesen bezárom a csomagot öntök bele egy kis olívaolajat. Hasonlóan járok el a fokhagymával is. A sütőt 200 fokra előmelegítem. A fokhagymát 30, a céklát 60 percig sütöm (ha nagy a cékla tovább, puhának kell lennie). Mindkettőt félrerakom hűlni.
A céklát meghámozom, kockákra vágom, a fokhagymát kinyomom a vékony papírszerű héjából.
Egy kanál olajon puhára párolom a felkarikázott póréhagymát (6-8 perc). Hozzáadom a céklát, a fokhagymát, a vizet, a babérlevelet, a kakukkfüvet. sózom, borsozom, felforralom és 5-10 percig főzöm. Kiszedem a babérlevelet, összeturmixolom – ha nagyon sűrű, adok hozzá még vizet. Felmelegítem, belekeverem a citromlevet, ha szükséges sóval, borssal ízesítem.

2-3 adag lesz belőle.

0 megjegyzés: