2009. július 20., hétfő

Meggyes crumble

crumble2

Az angolszászok egyik kedvelt desszertje a crumble. Egy nagyobb piteformába (vagy több kisebbe, ha úgy szeretnék tálalni) gyümölcsöt szórnak, egy egyszerű omlós tésztát morzsolnak rá, és megsütik. A puha sült gyümölcsöt nagyszerűen kiegészíti a ropogós tésztamorzsa. Ezt a tésztát lehet darált mogyoróval vagy mandulával turbózni. Én egy nagyon egyszerű, zabpelyhes változatot tanultam az egyik, Amerikát is megjárt barátnőmtől (aka dr. Julcsi). Némi msn-es útmutatással öcsinek is sikerült megcsinálnia.

Hozzávalók:

  • meggy (ezt nem mértem, egy nagy piteformába 1-2 rétegnyi legyen)
  • 2 evőkanál keményítő
  • ízlés szerint cukor
  • ízlés szerint fahéj

a tésztához:

  • 1 csésze zabpehely
  • 1/2 csésze liszt
  • 1/3 csésze barnacukor
  • 6 evőkanál vaj vagy margarin

A kimagozott meggyet egy szűrőben kicsit állni hagyom, hogy némi lé lecsöpögjön róla, majd összekeverem a keményítővel, a cukorral, és a fahéjjal. A tészta hozzávalóit összemorzsolom (morzsa legyen, ne egy sima omlós tészta), és a sütőt előmelegítem 180 fokra. A meggyet elegyengetem egy piteforma alján (nem kell kivajazni a sütőtálat), és rákanalazom a morzsát. Addig sütöm, hogy a teteje egy kis színt kapjon. Langyosan, tálkákba szedve tálalom.

A tálkák méretétől függ, hogy hány adag lesz belőle. Eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: