2009. július 19., vasárnap

Túrós-málnás kosárka

malnaskosarka2

Újabb kosárformában sült sütemény. Nem „szórakoztam” se a málna, se a túró áttörésével, egyszerűen összeturmixoltam a málnát, a túróban meg amúgy sem zavarnak a kis szemcsék, amik arra utalnak, hogy túróról van szó – ezért a töltelék elég gyorsan készen lett. A kosárkaformák kikenése, valamint a tészta nyújtása, és formába illesztése az, ami viszonylag időigényes. A küllemével nem vagyok teljesen elégedett, de a málna sajnos sötétedik a hő hatására, kicsit a ronda-de-finom esete lett.

Hozzávalók:

A tésztához:

  • 12,5 dkg vaj
  • 10 dkg teljes kiőrlésű liszt
  • 15 dkg liszt
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1 tojássárgája
  • tejföl (amennyit felvesz a tészta)

a töltelékhez:

  • 25 dkg túró
  • 10 dkg cukor
  • 20 dkg málna
  • 8 dkg keményítő
  • 1 tojás
  • 1 tojásfehérje

A liszteket elmorzsolom a vajjal, majd hozzáadom a tészta többi hozzávalóját, és rugalmas tésztát gyúrók, fóliába csomagolva beteszem a hűtőbe (minimum fél órára). Közben elkészítem a tölteléket. A málnát összeturmixolom, hozzáadom a túrót és a keményítőt, és alaposan elkeverem. Végül hozzákeverem a tojást és a cukrot. Elég nagy eltérés lehet a túrók között, érdemes megkóstolni, hogy elég édes-e. A sütőt előmelegítem 175 fokra, és kivajazom és lisztezem a kosárformákat. A tésztát lisztezett deszkán kb. 3 mm vastagra nyújtom, és akkora köröket szúrok ki belőle, amivel ki tudom bélelni a formákat. A tésztával bélelt formákba kanalazom a tölteléket és 30 perc alatt megsütöm, és langyosan kiveszem a kész süteményeket a formákból.

Kb. 25 db lesz belőle. Eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: