2012. június 16., szombat

Banánfagylalt (tej- és gluténmentes, vegán)

fagyi3

Már jó régen szembejött velem ez a recept, az abszolút hihetetlen 1 hozzávalós banánfagylalt, most a GoodFood volt az utolsó lökés, hogy na most már tényleg megcsinálom.

Mivel csak banán van benne, mindenki eheti a banán-allergiásokat leszámítva (van egyáltalán banán-allergia?).

Eddig kétszer futottam neki, jöjjenek a tapasztalatok:

  • keményre kell fagyasztani, ha csak félig van megfagyva a banán, igaz, hogy könnyebb turmixolni, de nyúlósabb lesz az állaga és megbarnul kicsit, tehát, amit az újság írt, hogy 1 óra fagyasztás, az kevés
  • a banán héja és belseje közti “szálakat” el kell távolítani.
  • ha turmixolás közben felolvad kicsit, vissza lehet tenni a kész fagylaltot, hogy visszafagyjon kicsit.
  • azt még nem próbáltam, hogy több adagot csinálok egyszerre, és a maradékot már krémesítve tárolom a fagyasztóban még pár napig, de hamarosan erről is be tudok majd számolni.
  • elvileg lehet ízesíteni is mindenfélével - ez is még várat magára.
  • fejenként 1-1,5 banán az adag, kettő már túl sok.

És akkor az elkészítés:

  • fejenként 1 (1,5) banánt, meghámozok, leszedem a hosszú oldalsó “szálakat”, és néhány darabba töröm.
  • a banánt beteszem egy dobozba, vagy zacskóba, és berakom a fagyasztóba.
  • ha a banán teljesen keményre fagyott (fél nap?, nekem másfél hétig bent volt :-)), kiszedem, és aprítóval vagy turmixszal simára keverem
  • nekem eddig az vált be legjobban, hogy először a jégvágó pengével megyek neki, és ha már csak borsó méretű darabokból áll, akkor váltok át a sima aprító pengére, és addig keverem, amíg elérem a fagylalt állagot.
  • ha nem elég kemény az aprítás végén, akkor egy kis időre visszateszem a fagyasztóba, majd kanállal adagolom (simán “gombócolható”)
  • magában is jó, de egy kis karamellszósz csodát tesz vele

2 megjegyzés:

Praliné Zsuzsi írta...

Na, most már nekem is ki kéne próbálnom :) Egyébként én kiskoromban allergiás voltam a banánra, mármint a benne lévő kicsi fekete magokra :)

Lilla írta...

én nem is tudtam hogy van benne mag!