2009. június 1., hétfő

Tojásos nokedli

tojasosnokedli1

Igazi tavaszi klasszikus friss fejes salátával. Gyorsan elkészül és nagyon egyszerű. Egyetlen hátulütője van: a mosogatás. Két tuti tippet olvastam; az első: hagyjuk rászáradni, és akkor könnyen lejön a nokedli-tészta, kettő: ne meleg, hanem hideg vízzel álljunk neki a mosogatásnak. Most volt némi kolozsvári szalonnám, amihez nem volt semmilyen ötletem, úgyhogy kb. 5-7 dkg-mal felturbóztam a tojásos nokedlit.

Hozzávalók:

  • 2 tojás
  • 1 dl tej
  • liszt
  • 3 tojás a „tetejére”
  • vaj/olaj
  • saláta

Egy nagy fazékban vizet melegítek. Két tojást elkeverek 1 dl tejjel és 1 dl vízzel. Megsózom, és annyi lisztet adok hozzá, hogy nokedli-tésztát kapjak (megmértem, ehhez nekem kb. 40 deka kellett). Eddigre, ha minden jól ment felforrt a víz, és lehet szaggatni a galuskákat. Nekem tologatós rozsdamentes acél+műanyag szaggatóm van, a deszkáról késsel történő szaggatáshoz nem tudok semmiféle iránymutatást adni. Miután az összes galuska feljött a víz tetejére még 1-2 percig főzöm, majd leszűröm. Egy-két diónyi vajat, vagy 1-2 evőkanál olajat keverek a kifőtt galuskához. Három tojást kevés sóval villával felverek, és a galuskára öntöm. Elkeverem, és erős tűzön, folyamatos keverés mellett átforgatom (aki nem irtózik a nyers tojástól ezt szerintem ki is hagyhatja, ha még főzés közben felveri a tojást, és a közel 100 fokos nokedlire tudja önteni).

2 fős adag. Eredetileg a női lapozón.

Gyerekkori kedvenc… Zseniális, amikor álom van a Disney filmekben, eleresztik magukat és csodálatos dolgok jönnek ki belőle.

 

0 megjegyzés: