2009. március 28., szombat

Texasi mézes csirke

texasicsirke

Újabb recept avokádóval. Nyári grillezésre is kiváló, nem csak a hús lesz ízletesebb a faszénparázson, hanem a nyári paradicsomnak is egészen más íze van, mint a téli utánzatoknak.

Hozzávalók:

  • 4 fél csirkemellfilé
  • só, bors
  • 2 evőkanál méz
  • 3 evőkanál olaj
    az avokádós salsához:
  • 1 fej hagyma
  • 1 érett avokádó
  • 2 hegyes, enyhén csípős zöldpaprika
  • 6 paradicsom
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 zöldcitrom
  • 4 evőkanál méz
  • 1 csokor korianderzöld

A húsból nagy szeleteket vágok. Sózom, borsozom, és egy nagyobb tálba teszem. Összekeverem az olajat a mézzel, és bekenem ezzel a páccal a húsok mindkét oldalát. Letakarva hűtőbe teszem, minimum egy órára. Közben elkészítem a salsát. A hagymát finomra aprítom, a paprikát, a paradicsomot, és az avokádót kb. 1 cm-es kockákra vágom, és összekeverem a hagymával. hozzáadom az áttört fokhagymát, a zöldcitromok levét, a mézet és az apróra vágott korianderzöldet. Megkóstolom, és kevés sóval ízesítem. Tálalásig behűtöm. Grillen, vagy serpenyőben pár perc alatt megsütöm a húsok mindkét oldalán (nem kell a serpenyőbe olaj, elég van a pácba). Forrón tálalom a hideg salsával. köretnek burgonyát, vagy párolt spárgát adok hozzá.

4 fős adag. Eredetileg a női lapozón.

3 megjegyzés:

fazekas C Edit írta...

Szia Lilla!

Doktor Julcsi mesélt az oldaladról. Gondoltam meglesem. És rögtön meg is csináltam a texasi mézes csirkét az avokádós salsával. Isteni volt! Gratulálok az oldaladhoz és a receptekhez!
fazekas C Edit

Lilla írta...

hello

köszi szépen! (vezetéknevet is írhattál volna, rájöttem volna úgy is)további jó főzőscskézést :-)

lilla

Edit írta...

Mindenképpen szerettem volna egy álnevet, mint a doktor Julcsi ;-)