2010. augusztus 30., hétfő

Kókuszkrémes zöldségragu

Hoztam két doboz kókuszkrémet Hollandiából, mert olcsó volt, és mert nálunk sajnos nem terem minden sarkon (és ahol van ott is drágább). A kókusztej is finom, és intenzív ízű meg minden, de a kókuszkrém… hmmm… a magamfajta kókusz-őrülteknek kész csoda. Amit én hoztam ráadásul bűbájosan retro csomagban volt, már amiatt is meg kellett venni.

A vega goodfood-os szakácskönyvemből van a recept, pár dolgon azért változtattam, elvileg chili és tabasco is járt volna bele, mi azonban puhányok vagyunk, és inkább a baba-változatot részesítettük előnyben, mindenféle csípősség nélkül, egy kis szójaszósszal. És persze a brokkolit karfiolra kellett cserélni egyesek miatt…

Hozzávalók:

  • 2 sárgarépa
  • 1 nagy fej hagyma
  • 1 nagy lilahagyma (én csak penészeset találtam ezért ehelyett 1 csokor újhagyma)
  • 23 dkg karfiol (brokkoli)
  • 1 evőkanál olaj
  • 2 kaliforniai paprika, lehetőleg eltérő színű
  • 20 dkg kókuszkrém
  • 2 dl zölségleves
  • só, bors
  • 1 evőkanál szójaszósz

A tálaláshoz:

  • rizs

A kétféle hagymát felkarikázom, és pár percig sütöm a felhevített olajban. Közben karikákra vágom a sárgarépát, rózsákra szedem a karfiolt, és felcsíkozom a paprikákat. A zöldségeket a hagymához adom, és 5 percig pirítom. A zöldséglevest megmelegítem, összekeverem a kókuszkrémmel, és a zöldségre öntöm. Kicsit megsózom, és fedő alatt addig főzöm, amíg a karfiol megpuhul. közben ha szükséges (nekem kellett), adok hozzá egy kis vizet vagy zöldséglevest. Végül a szójaszósszal, sóval, borssal ízesítem, és főtt rizzsel tálalom.

4 fős adag. Rizs nélkül, adagonként kb. 400 kcal és 14 g szénhidrát.

0 megjegyzés: