2011. július 10., vasárnap

Állatkert - 2011

Nagy állatkert-rajongó vagyok, itt az őszi bécsi és a tavalyi budapesti beszámoló. Pénteken (hőség- és UV-riadó*) elmentünk ismét a pestibe, egyrészt Levi nem volt tavaly, másrészt nagyon kíváncsi voltam a tavasszal átadott bölényházra és zsiráfházra (most a nagyszikla belsejét építik épp, varázshegy néven hatalmas interaktív kiállító terem lesz benne, vetítésekkel (3D is) és hatalmas makettekkel). Kívülről a korábbi, háború előtti épületeknek felelnek meg, belül azonban modernek, a mostani állattartási feltételeknek felelnek meg, valamint a pincéjükben hőközpont van (termálvízből nyernek ki hőt, ezzel fűtik a házakat, a a hőközpontok kicsit túlméretezettek, hogy később más állatházak fűtési rendszerét is rájuk lehessen kapcsolni).

Nekem az egyedüli negatívum (azon kívül, hogy kicsit fejletlenek és szerintem lassúak a felszolgálók a pálmaházban lévő gundel teraszon): nem találtam az egész állatkertben sehol sem jégkását. Ha már gasztró vonal: a kissziklán hatalmas lángost ettünk (hideg kólával, amit kivételesen baromira megkívántam, és a forróságban a lángoshoz nagyon jól is esett). És a felszolgálókhoz visszatérve, a lángosos csaj viszont bűbáj volt, és gondolom a szemétmennyiség csökkentése érdekében, a lángos porcelántányéron és a kóla üvegpohárban érkezett (hatalmas pozitívum).

A zoo-csemege még mindig nagyon jó, Levi olyan izgatott, amikor lámát meg alpakát etet, mint egy óvodás (ééédi) :-) A kiskecskék pedig elképesztően tolakodnak a morzsákért (elég rémes társaság), egymásra mega  korlátra másznak, volt olyan, amelyik kitaknyolt a simogatón kívülre. A két fóka-show szerintem kötelező program, a pingvinekkel együtt lakó “butafókák” jópofák, ahogy próbálkoznak, az okosak a jegesmedve előtt, pedig olyanok mint a vízben élő kutyák, szeretik az egész labdadobálgatást meg az “edzéseket”.

Hétvégén nem tudom milyen a közlekedési- és parkolási helyzet, pénteken fél 10 körül gond nélkül meg lehetett állni az 56-osok terén.

*abszolút elégedett vagyok a napvédő krémünkkel, egy darab reggeli krémezés elég volt ahhoz, hogy ne égjünk le (és ne  is piruljunk meg). Hőség ellen pedig sok ivókút és több vízporlasztós kapu van az állatkertben.

Zsiráfház kicsiben és nagyban:

IMG_7186

IMG_7207

Bölényház kicsiben és nagyban:

IMG_7187

IMG_7200

És az állatok:

IMG_7197

IMG_7206

IMG_7225

IMG_7231

IMG_7235

IMG_7244

IMG_7256

IMG_7203

IMG_7262

IMG_7267

IMG_7269

IMG_7272

kameleon

lab

makik

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

A gundel terasz nem csak fejletlen és lassú a kiszolgálás, de amellett, hogy drága is, egy csomó mindent nem tudtak adni, ami rajta volt az étlapon/itallapon :S Szerintem ez a kávézó a Gundel névre nézve egy szégyenfolt.

Lilla írta...

bár az igazán nagy hírű régi gundelre nézve már a mostani is szégyenfolt amennyire én tudom.
az már tök mellékes hogy azt hallgattuk a pincérgyerekektől ahogy egymás közt dumáltak h találtak valami régi palacsintatésztát és az még jó-e.... ehhh hmmm

Névtelen írta...

Lehet csak én vagyok elfogult, mint vendéglátós, de ha jól számoltam 5 fős személyzet volt jelen a 200-250 fős vendégseregre, mosogató és külön pultos nélkül. Bár a Gundel hírnév (ahogy már az étteremben) úgy itt sem tükrözi régi önmagát, egyetértve a korábbi hozzászólással... Végső soron megkaptam a boromat és a koktélt. Tudom idő kell az igényes áru kiadásához, és végül kárpótolt a zene a lassúság miatt..

Lilla írta...

vagy inkább "lassú munkához idő kell". meg mintha a legkezdőbb gyakornokokat foglalkoztatnák. ami nem lenne baj ha igyekezettel párosulna, de inkább egymással való flörtöléssel jár