2010. október 14., csütörtök

Müzlis-fahéjas csiga

IMG_6201

Újabb nemszeretem-sütemény. Ezúttal azért, mert egyesek unták a müzli-joghurt reggeliket. Végül is ebben is van mindkettő, de kicsit más formában. Semmi eget rengetőt nem csináltam, csak egy alap kelt-tésztában a liszt harmadát müzlire cseréltem, fahéjas tölteléket kapott, a nedvesség joghurt a tésztában és sütés közben meglocsoltam cukros tejjel. És akkor jöjjön részletesen, lépésről-lépésre.

Hozzávalók:

a tésztához:

  • 16 dkg liszt
  • 8 dkg müzli (amiben zabpehely, magok, aszalt gyümölcsök vannak)
  • fél csomag (3 g) porélesztő
  • 2 evőkanál cukor
  • 1 tojás
  • 2 evőkanál olaj (olvasztott vaj)
  • joghurt (ezt nem mértem)

a hajtogatáshoz:

  • 2 evőkanál vaj
  • 2 evőkanál liszt

a töltelékhez:

  • 2-3 evőkanál cukor
  • 2-3 evőkanál vaj
  • 2 evőkanál fahéj

a sütéshez:

  • kb. fél dl tej
  • 1 evőkanál vaníliás cukor

A tészta hozzávalóiból rugalmas kelt tésztát dagasztok, és lefedve kb. a kétszeresére kelesztem. A hajtogatáshoz összekeverem a lisztet és a vajat. A megkelt tésztát lisztezett deszkán kb. tepsi méretűre nyújtom, megkenem a lisztes vajjal, feltekerem, és letakarva kb. 30 percig kelni hagyom. Közben összekeverem a töltelék hozzávalóit, kinyújtom a tésztát, megkenem a fahéjas vajjal, feltekerem, és kb. 4 cm széles szeletekre vágom. Egy kis tepsibe (nekem a kalácsforma pont jó volt) állítom a csigákat, és előmelegített sütőben, kb. 180 fokon (légkeveréssel) aranybarnára sütöm. Közben kb. a félidőben meglocsolom a vaníliás cukros tejjel.

0 megjegyzés: