2010. október 12., kedd

Csokoládé fondue

A készletet már megmutattam. Aztán amikor kipróbáltuk, nem készült fotó, túl izgatott voltam hozzá. Pedig csináltunk már csoki-fondüt, igaz nem sokszor, de azt hugi készletével, és hát az azért mégsem pont ugyanolyan. Érthető az izgalmam azért, nem?

Nem egy nagy truváj elkészíteni, komolyabb rákészülést sem igényel (csak némi gyümölcs-vagdosással jár). És valahol azt olvastam, hogy ez a legegészségesebb módja a csokoládé-evésnek, mert így gyümölcsöt is eszik hozzá az ember. Hát ja, amúgy én tényleg nem szoktam gyümölcsöt enni, de ennyi csokit sem, szóval nem tudom, hogy nálam a mérleg nyelve végül is merre áll.

Hozzávalók:

  • 20 dkg étcsokoládé (min. 65%-os)
  • kb. 1,5 dl tejszín
  • 2 evőkanál rum/konyak

mártogatni:

  • friss gyümölcs- pl.: banán, eper, ananász, szőlő stb.
  • aszalt gyümölcsök (nálunk a barack a favorit)
  • babapiskóta
  • és nagyon-nagyon nagy hedonisták még tejszínhabot is kínálhatnak mellé

A gyümölcsöket meghámozom, feldarabolom, és a babapiskótát 2-3 darabba vágom. A csokoládét összetöröm, gőz fölött megolvasztom, és közben tejszínt adagolok hozzá. A tejszín mennyiségét nem mértem, csokoládé- és ízlés-függő is, de még az állványon is lehet hozzá önteni, a lényeg, hogy a csokoládét rendesen, gőz fölött olvasszuk fel, be bízzuk a tálka alatti teamécsesre a dolgot. A tejszínes csokoládét áttöltöm a fondue-tálkába, és a meggyújtott gyertya fölé teszem. Belekeverem a rumot/konyakot, és ha szükséges, akár menet közben öntök még bele tejszínt. A feldarabolt gyümölcsöket/piskótát, tálakban mellé teszem, és kezdődhet a tunkolás…

Nálunk 4-5 fős adag.

0 megjegyzés: