2010. október 15., péntek

Rakott karfiol hús nélkül

A rakott karfiol az egyik legnépszerűbb formája nálunk a karfiolnak. Csak hát ugye az a fránya mosogatás…. Kipróbáltam most egy egyel kevesebb edénnyel operáló változatot, kihagytam a darált húsos réteget, és gorgonzolával dúsítottam a besamelt. Kép nincs, mert a rakott dolgok fotózása ritka bénán megy.

Hozzávalók:

  • kb. 12 dkg rizs
  • 1 hagyma
  • pár evőkanál apróra vágott petrezselyem
  • 1 közepes karfiol
  • 1 teáskanál olaj
  • 6 dl tej
  • 5 dkg liszt
  • 5 dkg vaj
  • 10 dkg gorgonzola
  • 1-2 maréknyi reszelt sajt
  • só, bors
  • víz/zöldséglaplé

A karfiolt alaposan megmosom, rózsákra szedem, és kb. 10 perc alatt előfőzöm. Az olajat felhevítem, pár percig sütöm rajta az apróra vágott hagymát, majd hozzáadom a rizst, kicsit megpirítom, és öntök hozzá némi vizet/alaplevet. Kb. úgy főzöm, mint a rizottót, gyakran keverve, és fokozatosan adagolva a nedvességet. Miután a rizs megpuhult, sózom, borsozom, belekeverem a petrezselymet, és egy tűzálló tál aljába simítom. Ráteszem a karfiolrózsákat (ha szükséges, még szétszedem őket kisebb darabokra), és a vajból, a lisztből és a tejből besamelt főzök. A forró besamelbe belekeverem a gorgonzolát, ha szükséges, sózom, borsozom, és a karfiol tetejére kanalazom. Megszórom a tetejét reszelt sajttal, és előmelegített sütőben, 180 fokon (légkeveréssel) addig sütöm, amíg a sajt megpirul.

4 fős adag.

2 megjegyzés:

GasztroRéka írta...

Soha nem készítettem még rakott ételt rizzsel, nálam mindig a krumpli játszik, de ez elég meggyőző! Még mindig várom az esküvői beszámolót!

Lilla írta...

nálunk meg mindig rizses, a karfiol is a cukkini is (paradicsomos darált hússal nyammm) meg a zöldbab is ha nagyon ritkán készül.
a beszámoló meg hamarosan, ma adtam fel a képeslapokat a képekkel hello összeházasodtunk. ha azok beérnek, írok majd :-)