2011. június 1., szerda

Édes-sós földimogyorós keksz

Nigella süteményes könyvéből van ez a recept is, lassan de biztosan haladok a megjelölt receptek kipróbálásával. Ennek most abszolút szezonja van, mert a szerző ajánlása szerint (és szerintem is, mert kipróbáltam) nagyon jól megy a fagylalthoz. Vaníliával próbáltam, de szerintem a csokoládé is jó lenne hozzá.

Többször kéne kekszet sütnöm, és tejjel elmajszolni párat uzsonnára. Hmmm jó terv…

Hozzávalók:

  • 7,5 dkg cukor (optimális esetben nád) + egy kevés a formázáshoz
  • 10 dkg vaj
  • 5 dkg margarin*
  • 1 nagy tojás
  • 1 teáskanál vanília-kivonat
  • 17,5 dkg liszt
  • 5 g sütőpor
  • 12,5 dkg sósmogyoró (nem túl nagy szemű)

*Nigella szerint a kellően könnyű állaghoz szükség van némi margarinra is (én végül 75g-75g-os aránnyal dolgoztam a készleteim miatt, és azzal valóban roppant omlós és “fluffy” lett)

Előmelegítem a sütőt 190 fokra, és két tepsit kibélelek sütőpapírral. Egy tálban összekeverem a vajat, a margarint és a cukrot, majd beledolgozom a tojást és a vanília-kivonatot. A sütőport és a lisztet pár részletben beleszitálom, és összekeverem. Végül belekeverem a mogyorót, és teáskanállal kupacokat teszek a tepsibe. Egy tálkába kevés cukrot szórok, belemártom egy pohár alját (az első előtt be lehet egy kicsit olajozni, utána nekem nem kellett), és ellapítom vele az első kekszet, megint cukor, megint lapítás… Kb. 8-10 perc alatt megsütöm, és rácson hagyom kihűlni.

2 tepsinyi lesz belőle (kb. 30 keksz)

2 megjegyzés:

Liloocska írta...

Minél többet olvasom a blog-od annál jobban tetszik  ez a kexi is klasszul sikerült. Csak az étel egységeket nel értem a másik postban.

Lilla írta...

szerintem a zöldség-gyümölcs egységekre gondolhatsz, egy egység 8 dkg megtisztított zöldség v gyümölcs, az a célom h minden nap megegyek 6 zöldség-gyümölcs egységet. mert az roppant egészséges és hasonlók.