2011. június 19., vasárnap

Sült alma (‘apple fritter’)

Kicsit rám jött mostanában a ‘junk-food’-evés, meg kókadozott is itthon két alma, a két dolog kombinálása meg erre vezetett… Mentségemre szóljon, hogy ez nagyrészt a vacsorát jelentette, nem egy három fogásos ebéd után tüntettem el csak úgy ‘just-for-fun’. És Levi zsír-diétán van :-) (én mondjuk nem, de szolidaritásból vele tartottam)

Hozzávalók:

  • 2 alma (nálam ez most Golden volt)
  • 1 tojás
  • fél csésze* liszt
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1/4 csésze tej
  • 1 teáskanál olaj
  • 1 teáskanál vaníliás porcukor
  • + olaj a sütéshez
  • a tálaláshoz porcukor/fahéjas porcukor

*1 csésze=2,5 dl

Egy tálban csomómentesre keverem a tejet, a lisztet, a sütőport, az olajat, a tojást és a vaníliás porcukrot. egy kis, mély fazékban olajat hevítek, és az almát cikkekre/karikákra vágom. Az almadarabokat a tésztába forgatom, és pár perc alatt megsütöm a forró olajban. (Fahéjas) porcukorral megszórva tálalom.

2 nagy adag lesz belőle.

3 megjegyzés:

GasztroRéka írta...

gyerekkoromban még bundás almának hívtuk.:) Menő téli csemege volt. Gyakran készítettem vidéki otthonunkban.

Lilla írta...

nálunk sosem volt, ezért nem is találtam el a magyar nevét :-)

gasztroreka írta...

Bundás alma.:) Karikára szeltük, vastagabbakra...