2013. október 6., vasárnap

Spenótos pite

pite.jpg

Megint EveryDay Food és Sarah Carey. Annyira jókat főz. És annyira gyorsan elkészülnek az ételek, amiket főz. És így még én is megeszem a spenótot. Mondjuk az már egy ideje világossá vált, hogy a nagyra nőtt spenót elég rossz, és a legrémesebb ami a spenóttal történhet, az a spenótfőzelék. Szétfőzött, szétturmixolt, rémesre fűszerezett (pedig szeretem a fokhagymát) borzalom. És vesszen minden, amiben beáztatott kenyér van. Brrrrrr még ha nem én csinálom, csak tudom, hogy benne van, akkor is kizárt.
De ez nem ilyen, mirelit leveles spenótból 10 perc alatt össze lehet rakni, aztán csak türelmesen ki kell várni amíg megsül.

Hozzávalók:

  • 1 nagy vagy 2 kis tojás
  • 5 dkg feta
  • 1 hagyma
  • 15 dkg ricotta
  • 10 dkg spenót – fagyasztott leveles felengedve és kinyomkodva (és utána kimérve) vagy friss összevágva, megpárolva és kinyomkodva/lecsöpögtetve (és utána kimérve!)
  • só, bors
  • 3 réteslap
  • olaj

A hagymát apróra vágom, és egy kevés olajon üvegesre párolom. Összekeverem a spenótot, a ricottát, a tojást, a morzsolt fetát és a hagymát. Sózom, borsozom, és egy sütőtálba kanalazom. A réteslapokat megkenem olajjal, és kicsit “összegyűrve” egyesével a spenótos töltelék tetejére teszem.
Előmelegített sütőben, 180 fokon addig sütöm, amíg a réteslap megpirul a tetején (kb. 25-30 perc).

2-3 adag lesz belőle.

Én a maradék réteslapokat 3-3 csíkra vágtam, elosztottam rajtuk a maradék ricottát, melléraktam egy kis összevágott tejcsokoládét, feltekertem és megsütöttem. Afféle ricottás-csokoládés minirétes lett belőle.

0 megjegyzés: