2009. június 27., szombat

Piskótakorongok

piskotakorong2

Kanalas desszertet akartam készíteni, amihez kivételesen nem bolti babapiskótát vagy amaretti kekszet használok, hanem a házi babapiskóta analógiájára piskótakorongokat sütöttem. Lehetne a sütőpapírra köröket rajzolni, és azzal belőni a korongok méretét, én csak a teáskanállal pakoltam a halmokat.

Hozzávalók:

  • 2 tojás
  • 5 dkg cukor
  • 6 dkg liszt
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 púpozott evőkanál kakaópor
  • 1 csipet só

A sütőt előmelegítem 170 fokra és egy tepsibe sütőpapírt terítek (2 tepsinyi adag lett, az elsőben sült a második új papíron). A tojásokat szétválasztom, a fehérjékből habot verek a sóval. Hozzáadom a cukor felét, és folytatom a habverést, amíg fényes-kemény állagú lesz. A tojássárgájákat habosra keverem a maradék cukorral, a vaníliás cukorral és a kakaóporral. Apránként a tojássárgájás keverékhez adom az átszitált lisztet és a tojáshabot. Kiskanállal kupacokat teszek a sütőpapírra és 12 perc alatt megsütöm.

2 tepsinyi adag (kb. 25 db). Eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: