2009. június 5., péntek

Pizzatészta

Újabb pizzás hétvége. Átjöttek a fiúk sör-pizza-moto gp délutánt tartani. Vállaltam a pizza részét a dolognak. Most rendes ’háziasszony’ voltam, és én csináltam a pizzatésztát is – kölcsönkértem egy kenyérsütő gépet, hogy végezze el helyettem a dagasztás-kelesztést. A feltét ugyanaz volt, mint a múltkor (ehhez a mennyiséghez dupla adag pizzamártást készítettem), csak némi vékonyra szeletelt császárszalonnával turbóztam fel.

Hozzávalók:

  • 60 dkg liszt
  • 8 evőkanál olaj
  • 3 dkg élesztő
  • 3 dl tej
  • 1 teáskanál cukor
  • 2 teáskanál só

A tejben elkeverem a sót, a cukrot és az élesztőt. A kenyérsütőgép aljára öntöm, ráöntöm a lisztet, a tetejére pedig kimérem az olajat. Elindítom a ’tészta’ programot, az első dagasztás után ellenőrzöm az állagot, hogy kell-e még egy kis liszt vagy folyadék, most egy kis vízre volt még szükség. Nem kellett végigvárjam a másfél órás programot, kb. fél órával a vége előtt elkezdtem sütni a pizzát, mindig kivettem egy adagot a gépből. Összesen négy darab amorf alakú kb. tepsinyi pizza jött ki ebből az adagból. Ez három fiúnak meg nekem volt elég.

4 fős adag. Eredetileg a női lapozón.

 

0 megjegyzés: