2009. június 26., péntek

Paradicsomos tart

paradicsomostart2

A múltkori spárgás tart analógiájára, már akkor is készítettem ezt a változatot, mert nem mindenki lelkesedett a sült spárgáért. A paradicsomosat viszont szerintem nincs aki ne szeretné (van olyan, aki nem szereti a paradicsomot?). Frissen a legjobb, de megfelelő méretű dobozban szállítva másnap a munkahelyen is jó uzsonnára/ebédre egy kicsit megmelegítve.

Paradicsom ‘Pac-Man’:

06_07 047

Hozzávalók:

  • 1 csomag leveles tészta (45 dekás)
  • 3 evőkanál pesto
  • 3-4 evőkanál mascarpone
  • bazsalikom – lehetőleg friss (nekem sem volt sajnos)
  • parmezán
  • só, bors
  • néhány nagyobb paradicsom

A sütőt előmelegítem 200 fokra (légkeverés). Két tepsit kibélelek sütőpapírral. A pestot és a mascarponet összekeverem, a paradicsomot megmosom, és felkarikázom (a zöld ’izét’ mindig kivágom belőle). Ha szükséges kinyújtom a leveles tésztát (3-4 mm vastagra) – nekem 6 lapban volt, tökéletes volt a méretük és a vastagságuk is – és 6-8 téglalapra vágom. A sütőpapírra teszem a tésztalapokat, és megkenem őket a pestos mascarponeval (körben maradjon ’csupasz’ peremük). Paradicsomkarikákat teszek rá, bazsalikomleveleket tépkedek rá, megszórom reszelt parmezánnal, sóval, borssal, és 18-20 percet sütöm.

2-3 fős adag. Előételnek több is, akkor célszerű kisebbekre vágni. Eredetileg a női lapozón.

2 megjegyzés:

Wise Lady írta...

Ez csodás, elraktároztam, biztosan sort kerítek rá.

Lilla írta...

azon gondolkodom mit lehetne még tenni rá paradicsomon és spárgán kívül... talán zsenge újhagymát...