2009. június 6., szombat

Édes-savanyú csirkecombok

edessavanyucsirke1

Nem szoktam csak úgy natúr csirkecombot sütni. Mindig kerül rá valamilyen fűszeres (általában mézes) máz. Lehet ezt az ételt grillen is sütni, akkor szerintem célszerű a hús mindkét oldalát beirdalni, hogy biztosan átsüljön az egész. Nem túl kellemes a kívül már szenes, de belül még nyers csirkehús. Ez a pác sertéshúshoz és garnélarákhoz is remekül illik.

edessavanyucsirke2

Hozzávalók:

  • 4 csirke alsócomb
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 2 evőkanál vörösbor- vagy balzsamecet
  • 1 evőkanál sűrített paradicsom (nem bontottam ki ezért egy konzervet, inkább ketchup-öt használtam)
  • 1 evőkanál szójaszósz
  • 1 evőkanál méz
  • 1 evőkanál Worcestershire-mártás
  • chili
  • só, bors

A csirkecombokat lebőrözöm, beirdalom, és a tepsibe fektetem. A többi hozzávalót egy tálkában összekeverem, és a felével megkenem a combokat. Lefedve minimum egy órán át pácolom a húst a hűtőszekrényben. Előmelegített forró sütőben 40-45 perc alatt pirosra sütöm a combokat, közben kb. félidőnél megkenem őket a maradék páccal. Petrezselyemmel díszítve salátával tálalom.

2 fős adag. Eredetileg a női lapozón.

 

0 megjegyzés: