2009. november 16., hétfő

Pizzás csiga

csiga2

Egyik kedvenc sós péksüteményem a pizzás csiga, mivel a leveles tészta gyártásba már belejöttem, egy paradicsomszósz pedig nem kihívás, úgyhogy nekiálltam a saját verziómnak. Nagyon jó lett, és melyik pékségben készül a pizzás csiga olajban eltett aszalt paradicsommal?

csiga1

Hozzávalók:

  • 1 adag házi leveles tészta
  • 1 nagy konzerv sűrített paradicsom
  • 1-2 maréknyi olajbogyó
  • 2 gerezd fokhagyma
  • só, bors
  • fél kávéskanál bazsalikom
  • 2 jó nagy csipet oregano
  • 2 csipet majoranna
  • cukor
  • pár szem aszalt paradicsom
  • reszelt sajt

Kevés olajon (az aszalt paradicsomról) megpirítom az áttört fokhagymát (én ezt is a paradicsom mellől halásztam ki), hozzáadom a sűrített paradicsomot, ugyanannyi vizet, egy csipet cukrot, a zöldfűszereket, kevés sót, és összeforralom. A sütőt előmelegítem 200 fokra (légkeverés) és két tepsit kibélelek sütőpapírral. Az olajbogyót karikákra vágom, az aszalt paradicsomokat elnegyedelem. A tésztát kb. fél cm vastagra nyújtom, megkenem a paradicsomszósszal, elosztom rajta az olajbogyót és a paradicsomot, és reszelek rá sajtot (nem kell vastagon mindenhol álljon a tetején). Feltekerem, és óvatosan 1,5-2 cm vastag szeletekre vágom. A szeleteket a sütőpapírra teszem, szórok a tetejükre még egy kis sajtot, és 20 perc alatt megsütöm.

18 db lett belőle. Eredetileg a női lapozón.

1 megjegyzés:

szepyke írta...

Én megmelegítem és ketcuppel eszem! Isteni!:)