2009. november 27., péntek

Paradicsomos káposzta

kaposzta1

Szerintem igazi őszi főzelék (és menza-kaja) a paradicsomos káposzta. Nem hiszem, hogy túl sokat lehet trükközni az elkészítésével, az egyetlen, amiben némi mozgástér van, a paradicsom: házi, bolti 100%-os dobozos, olasz darabolt paradicsomkonzerv vagy sűrített paradicsom vízzel hígítva. Én a literes 100%-os paradicsomlevet választottam, ez volt a legszimpatikusabb a lehetőségek közül. Csak olyat találtam, ami egy kicsi zellerrel volt ízesítve, de a kész főzeléken egyáltalán nem lehetett érezni a zellert.

Hozzávalók:

  • 1 kg káposzta
  • 1 liter 100%-os paradicsomlé
  • 1 közepes hagyma
  • cukor, só
  • 1 evőkanál olaj
  • 1 evőkanál liszt

A hagymát felaprítom, és a káposztát kb. 2x2 cm-es négyzetekre vágom. A káposztát és a hagymát egy nagyobb fazékba teszem, hozzáöntöm a paradicsomlevet, összekeverem, és puhára főzöm. Az olajból és a lisztből rántást készítek, és ha a káposzta megpuhult, besűrítem vele. Sóval, és kevés cukorral ízesítem, és fasírttal vagy sült hússal tálalom.

4 fős adag. Eredetileg a női lapozón.

1 megjegyzés:

szepyke írta...

Imádom. Viszont csak én. Viszont ebből egy hadseregnek valónyit kell csinálni...