2009. január 23., péntek

Szecsuáni csirke


Nem tudom, hogy ennek a receptnek mennyi köze van az eredetihez, aki tudja milyen a 'kínai nagykönyv' szerint, ne habozzon, ossza meg velem.
Hozzávalók
  • 1 nagy csirkemell
  • 15 dkg földimogyoró (pucolás előtti tömeg)
  • 3 evőkanál olaj
  • 3 evőkanál szójaszósz
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 (2) teáskanál paprikakrém (nekem édes, aki nem olyan puhány, mint én, annak csípős)

A csirkehúst kis kockákra/csíkokra vágom. Összekeverem az olajat, a szójaszószt, a zúzott fokhagymát és a paprikakrémet. Beleteszem a csirkehúst min. 20-30 percre. Közben néhányszor átkeverem, hogy mindenhova jussona  pácból. A mogyorót megtisztítom, leszedem a barna vékony zizgős héját is. Egy nagy serpenyőt (wokot) felmelegítek. Beleöntöm a csirkét és folytonos keverés közben nagy lángon átpirítom. hozzáadom a mogyorót, azzal is pár percig pirítom. A keményítőt elkeverem egy fél deci vízzel, a húsra öntöm, és 3-4 perc alatt készre főzöm. Megkóstolom, ha szükséges megsózom (általában nem kell megsózni, mert a paprikakrém és a szójaszósz is nagyon sós). Főtt rizzsel tálalom.

4 fős adag. Forrás: ezer éves nőklapjás recept.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ezt is megcsináltam, szuper lett! A sülési folyamat közepén fura íze volt és a mogyoró is megpuhult, de a végén még rápirítottam egy icipicit és csodálatosan összeállt a mű :) Köszi a receptet!

Lilla írta...

:-)
igen a mogyoró nem marad kemény, de én szerintem jó így "főve" is.

Mókus írta...

"kínai nagykönyv szerint" pirított chili, mogyoró és gyömbér az alap és van benne egy jó adag szecsuáni bors is:) a szecsuáni bors illóolajai pedig érzéstelenítő hatásúak tehát chili akármennyi lehet benne---állítólag... :)

Lilla írta...

hát ha gyömbér, akkor már rögtön nem nekem való. elképesztően úúúúúúúútálom