2009. április 26., vasárnap

Csokis muffin

csokismuffin2

Azoknak való, akik szeretik a keserűcsokoládét, mert ez egy durván csokis változat. Valószínűleg meg lehet próbálni tejcsokoládéval is. Kicsit csodálkoztam, hogy nem kell bele tojás, mert szokott kelleni. De remekül működik nélküle a recept. Az egész muffin-sütés apropója a szilikon formák felavatása volt, amik már nagyon régóta (mikulás…) várták, hogy muffint süssek. A formákat felhasználás előtt 15 percig főztem, hogy tiszták legyenek. Volt értelme a kifőzésnek, mert az edényben só vált ki, azaz volt a formában nem oda illő anyag.

Hozzávalók:

  • 20 dkg liszt
  • 4 dkg kakaópor
  • 15 dkg cukor
  • 2 teáskanál sütőpor
  • 2,5 dl tej
  • 5 dkg olvasztott vaj
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 1-2 csepp vaníliakivonat/aroma
  • 1 csipet só

A lisztet, a kakaóport és a sütőport egy tálba szitálom. Hozzákeverem a cukrot és a sót. Előmelegítem a sütőt 180 fokra (légkeverés). Az olvasztott vajat összekeverem a tejjel (én együtt is melegítettem kicsit, mert a tej lehűtötte a vajat, és lencsékben úszkált a tej tetején). Hozzáadom a tejhez a vaníliakivonatot. A száraz hozzávalók közepébe mélyedést csinálok, beleöntöm a vajas tejet, és nagyjából összekeverem (nem baj ha maradnak csomók sőt – bár ennek kíváncsi lennék a magyarázatára, hogy ez miért is jó). Apróra vágom az étcsokoládét, és azt is a masszához keverem. A tésztát a formákba kanalazom (3/4-ig), és 20-25 perc alatt megsütöm.

Nekem 15 darab lett az „előírt 12” helyett, gondolom, nem raktam elég masszát a formákba. Vagy a 3/4-ig rakás igaz, vagy a 12 darab. Eredetileg a női lapozón.

2 megjegyzés:

Renata Kalman írta...

szia!
Igen, működik tojás nélkül is a muffin, én is készítek időnként.
Ezeket a formákat főzted, mennyi fokon?
Mondjuk én hagyományos formában sütöm őket. De ezt a só kiválást most nagyon megjegyzem magamnak... durva, hogy mik vannak.

Lilla írta...

Lobogó vízben, szóval 100 fokon. Jó nagy fazékban vizet forraltam, forráskor beledobáltam őket, aztán fedővel 15 percig kb. Valahol olvastam, hogy ajánlott, mert így biztos nem vesz át a sütemény semmiféle "gumi-ízt". 3x használtam őket azóta, és valóban. nem lett mellékíz meg hasonlók.