2009. április 22., szerda

BBQ oldalas

bbqoldalas2

Az oldalas sorozat harmadik, egyben utolsó része. (Az előzménynek itt és itt). Egy kezdőknek szóló szakácskönyvben találtam ezt a BBQ mártás receptet, elsőre kicsit furcsának tűnt a kávé miatt. A végeredményen azonban egyáltalán nem érződött a szokatlan hozzávaló. Nyilván a füstös-fűszeres hatáshoz van rá szükség. Természetesebb dolog, mint a „folyékony füst”, amivel amúgy ezt el szokták érni.

Hozzávalók:

  • 1,5 dl ketchup
  • 1 teáskanál paprikakrém (ízlés szerint csípős, vagy édes)
  • 1 közepes hagyma fele
  • 1 csokor petrezselyem
  • 1 teáskanál méz
  • pár kanálnyi hideg eszpresszókávé
  • 45 -50 dkg oldalas
  • fehérbor

A ketchupöt egy tálkában elkeverem a paprikakrémmel, a mézzel, az apróra vágott hagymával és petrezselyemmel, és kb. 3 evőkanálnyi kávéval. Célszerű apránként hozzáadni és kóstolgatni. Ne legyen kávéízű a mártás. Jobb előző nap elkészíteni, én rögtön felhasználtam, és úgy is jó volt. A darabokra vágott oldalast egy tepsibe tettem, megkentem a mártással, és fehérbort öntöttem alá. Lefedve előmelegített sütőben 45 percig sütöttem, közben egyszer megkentem a páccal. Fedő nélkül újabb 45 percet sült, közben két részletben rákentem a maradék pácot. Közben kevés vizet is öntöttem alá. Sült burgonyával tálaltam.

2 fős adag. Eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: