2009. április 21., kedd

Mini kakaós csiga

minicsiga1

Kellett valami autóban elfogyasztható nassolnivaló. Édeset csináltam, mert a kedves közönség azt preferálja. Ezenkívül olyan „sütit” akartam, ami csak egy falat, hátha így minimalizálódik a morzsálás. Volt több csomag 6 lapos leveles tészta a fagyasztóban, úgyhogy a múltkori olajbogyós tekercs édes változata készült.

Hozzávalók:

  • 1 csomag leveles tészta – az enyém 6 előnyújtott lapból állt
  • olvasztott vaj – kb. 4 evőkanálnyi lehetett
  • kakaópor (22%-os holland) – jó sok
  • kristálycukor

A sütőt előmelegítem 200 fokra, egy kis lábasban vajat olvasztok. A tésztalapokat vékonyra nyújtom, megkenem olvasztott vajjal (ahol záródik majd a tekercs, ott egy kb 1,5 centis sávot üresen hagyok). Megszórom egy kis szűrő segítségével kakaóporral. Sehol se látszódjon a tészta (az ominózus sáv végig maradjon csupasz!), majd ízlés szerint jöhet a kristálycukor. Szorosan feltekerem, az üres tésztasávot benedvesítem, hogy jól záródjon, és 1.5 cm vastag szeletekre vágom a tekercset. Kivajazott tepsibe teszem, egymástól kb. 3 cm távolságra. Aki akarja megkenheti a tetejüket tojással vagy olvasztott vajjal, én ezzel nem szórakoztam. Az előmelegített sütőben 12 perc alatt megsütöm a csigákat. Ha kihűlt megporcukrozom.

2 tepsinyi adag. Eredetileg a női lapozón.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

szerintem nem tudom miről van szó. persze nyilván csak magadnak jegyezted le, h legközelebb el ne felejtsd, h "ahol záródik, ..ott egy kb 1,5 centis sávot üresen" kell hagynod.. viszont nekem ez így nem mond semmi. mi záródik? milyen másfél centi? na mindegy..azért biztosan finom legalábbis a képen kívánatosnak néz ki. :)

Lilla írta...

amikor feltekered a téglalapot, akkor nem árt ha a végén kicsit ragad a tészta, hogy sütés közben ne tekeredjen le, ha ott nem vajas, akkor van esély arra hogy a két tésztaréteg összeragadjon. egyébként megkérdeztem sosem sütő embert, hogy érti-e mit írtam, és értette :-P