2009. április 28., kedd

Spárgás spagetti

spargasspagetti1

Végre itt a tavasz és a karalábé mellett megérkezett a másik időszakos örömforrásom a spárga. Nagy kár, hogy olyan rövid a szezonja, mert a szétfőzött konzerv (üveges) azért nem ugyanaz…

Hozzávalók:

  • 50 dkg spárga (szerintem a zöld jobban néz ki)
  • 20-25 dkg darált sertéscomb
  • 40 dkg spagetti
  • 1 kis fej hagyma
  • 2 dl tejszín
  • 0,5 dl fehérbor
  • petrezselyem
  • só, bors
  • kakukkfű
  • szerecsendió
  • 1 teáskanál citromlé
  • parmezán
  • 1 evőkanál olívaolaj

A spárgát megtisztítom, és kb. 3 cm hosszú darabokra vágom. Felteszek vizet melegedni. Egy edényben felhevítem az olajat, átforgatom rajta az apróra vágott hagymát. Miután üvegesre párolódott, hozzáadom a darált húst, és kifehéredésig pirítom. Kicsit megsózom, aláöntöm a bort, és lefedve párolom. Ha a víz felforrt, beleteszem a tésztát és a spárgát. Lefedve 8-10 percig főzöm (spagetti útmutató). Közben hozzáadom a húshoz a tejszínt, 1-2 csipet szerecsendiót, és 3-5 csipet kakukkfüvet és egy teáskanál citromlevet. Ha túl sűrű lenne a mártás, a spagetti főzővizével lehet hígítani. Végül egy csokor összevágott petrezselymet és egy kevés parmezánt adok a húshoz és összekeverem a leszűrt tésztával.

4 fős adag. Eredetileg a női lapozón.

5 megjegyzés:

MGL írta...

Szép lett, és biztos finom is...most nyeltem kettőt...na jó hármat-a spárgát én is szeretem...de tésztát nem ehetek ugyanis fogynom kelllllllll, ezért mindíg éhes vagyok:)))

Lilla írta...

5 dkg durumtésztából sem fér bele? az nagyon fogyi-adag már. én 10 dekákat tolok....

MGL írta...

...na már most 5 dkg beleférne...de nem bírok leállni!nem megy...ezért neki sem kezdek. Ha pizzát eszem 5 évben 1 alkalommal akkor xxl...az a rosszúl léthez vezet, és akkor érzem magam jól-akkor persze rosszúl vagyok, nem kapok levegőt és mentőért könyörgök...szóval az én hibám...tudom, de nem bírok leállni a tésztával

Wise Lady írta...

Nagyon tetszik ez a fotó is.

Lilla írta...

köszi. bár lenne türelmem a fényképezéshez.