2009. április 5., vasárnap

Zsemle zöldfűszeres túróval

Mániám a változatosság, ezért újabb és újabb recepteket keresek, hogy elrugaszkodjunk a párizsi-sajt-kenyér háromszögből. Most olyan zsemléket sütöttem, amiknek a tésztájában ugyanaz a zöldfűszeres túró van, mint amivel tálalom őket. A tészta gyorsan elkészül, nem kell se pihentetni, se keleszteni, sütés nélkül szerintem kb. 15 perc alatt össze lehet dobni az egészet.

Hozzávalók:

  • 25 dkg (sovány) túró
  • pár kanálnyi tejföl vagy joghurt
  • 1-2 gerezd fokhagyma
  • snidling
  • 2 evőkanálnyi apróra vágott hagyma
  • 25 dkg liszt
  • 1 dl és 2 evőkanál tej
  • 2,5 kávéskanál sütőpor
  • 0,5 kávéskanál mustárpor (vagy egy teáskanál mustár)
  • 0,5 kávéskanál só
  • (0,5 kávéskanál csili, én nem raktam, nem volt itthon, és nem hiányzik nekem belőle)
  • reszelt sajt

Először elkészítem a zöldfűszeres túrót. A túrót egy villával szétnyomkodom, hozzákeverek pár kanálnyi tejfölt/joghurtot. Hozzáadom az apróra vágott hagymát, az áttört fokhagymát, és pár (szerintem kb. 3-4 volt) evőkanálnyi felaprított snidlinget. Sózom, (borsozom). Bemelegítem a sütőt 200 fokra (légkeverés), kivajazok egy tepsit. Egy keverőtálba kimérem a lisztet, hozzáadom a mustárport, a sütőport, a sót, (a csilit), 2 evőkanálnyi felaprított snidlinget. Kimérek a túrókrémből 10 dkg-ot és a lisztes keverékhez vegyítem. A tésztába öntök 1 dl tejet, és lágy tésztát gyúrok belőle. Lisztezett deszkán 2 cm vastagra nyújtom, és kb. 5 cm átmérőjű szaggatóval (bögrével) korongokat szúrok ki belőle. Tepsibe teszem, megkenem a tetejét tejjel, és megszórom reszelt sajttal. 15-20 (nekem 20 volt) percig sütöm. A maradék túróval tálalom.

2 fős adag. Eredetileg a  női lapozón.

0 megjegyzés: