2009. április 1., szerda

Tésztakosárkák csokoládékrémmel

Még mindig a kosárkaformák bűvöletében élek, hamarosan ki fogok próbálni valamilyen sós változatot is. most habos-krémes csokis süteményre vágytam, úgyhogy a semleges ízű kosárkákat a legegyszerűbb (és szerintem legfinomabb) csokoládékrémmel töltöttem meg.

Hozzávalók:

a tésztához:

  • 30 dkg liszt
  • 15 dkg vaj/margarin
  • 1,2 dl hideg víz
  • csipet só

a krémhez:

  • 4 dl tejszín
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 5 dkg cukor

a tetejére:

  • dekorcukor, csokireszelék stb.

Előző nap forralóban, vagy kis lángon gyakori kevergetés mellett felforralom a tejszínt az apróra tördelt csokoládéval és a cukorral. Miután kicsit hűlt, átöntöm egy olyan tálba, amiben lehet habot verni és lefedve a hűtőbe teszem. Másnap gyorsan elmorzsolom a vajat/margarint a liszttel, hozzáadom a sót, a vizet és omlós tésztát gyúrok. Fóliába csomagolva fél órára a hűtőbe teszem. Előmelegítem a sütőt 180 fokra. A tésztát lisztezett deszkán vékonyra nyújtom, köröket szaggatok belőle, és kibélelem a formákat (nekem 35 ml-es van). Kb. 20 perc alatt megsütöm. Forrón szedegettem ki a megsült tésztákat a formákból, valószínűleg ráért volna később is, de két adagban kellett sütnöm, úgyhogy nem volt türelmem várni, amíg kihűl. A csokoládés tejszínből kemény habot verek (ez egy csoda, a tejszínhabnál sokkal sűrűbb, keményebb hab lesz belőle). Az így kapott csokoládékrémmel megtöltöm a tésztakosárkákat. akinek van habzsákja célszerű azzal, én csak belekanalaztam. A végén megszórtam egy kis színes cukorral.

Sok darab lesz belőle (35 kb.). Eredetileg a női lapozón.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia Lilla, ez nagyon guszta! Van még, mert akkor átugrok?!

Tyler

Lilla írta...

hihi

némi csúszással kerülnek fel a dolgok, ez talán 2 hete volt... ezek szerint legközelebb legyen vmi édes cucc is ha jöttök :-)