2009. április 20., hétfő

Túrótorta

turotorta2

Olyan süteményt akartam a hétvégére, amivel végre kipróbálhatom a cukor/kakaó/fahéj stb. sablonjaimat. Pár esélyes volt csak a dolog, túrókrém legyen, vagy valamilyen csokis felfújt, és ha túró, akkor legyen-e kakaó a tésztájában… Ezen mondjuk elmerengtem egy-két napot. Aztán teljesen minimálra vettem a dolgokat. Ez egy alaprecept, mindenki variálhatja az ízlése (a család ízlése) meg a rendelkezésre álló alapanyagok szerint. Lehet a túrót gazdagítani ezzel-azzal, lehet a tetejére gyümölcsöt tenni. Ha elég magas a tésztaperem akár gyümölcskocsonya is kerülhet rá. Én most egyszerűen egy sablon segítségével megcukroztam. A mennyiségek 18 cm átmérőjű tortaformához vannak megadva, 24-26-os formához dupla adagra van szükség.

Hozzávalók:

  • 15 dkg liszt
  • 10 dkg vaj/margarin
  • 25 dkg túró
  • 2 tojás
  • kevés tej
  • pár kanál tejföl
  • 5 dkg méz
  • 1 csomag főzős vaníliás pudingpor

A lisztet elmorzsolom a vajjal, hozzáadok egy tojássárgáját, egy csipet sót, és annyi tejet, hogy rugalmas, kéztől elváló tésztát kapjak. Alufóliába csomagolva beteszem a hűtőbe, amíg a tölteléket összekeverem. Előmelegítem a sütőt 170-180 fokra (légkeverés). A túrót villával szétnyomom (át is lehet szűrőn passzírozni, de akkora háziasszony/önsorsrontó nem vagyok. Hozzákeverem a másik tojásfehérjét, a mézet és a pudingport. Kicsit száraz volt a massza, úgyhogy pár kanál tejföllel (3 evőkanálnyi mondjuk, de függ a túrótól) lazítottam. Itt jöhet bele a citromhéj, aszalt gyümölcs, mazsola (szerintem akár csokidarabok is, akkor én tennék egy kis holland kakaóport a tésztába, ha már lúd legyen kövér alapon). Végül óvatosan beleforgattam a csipet sóval kemény habbá vert fehérjéket. A tésztát belenyomogatom a tortaformába (lehet sodrófával nyújtani, meg beleügyeskedni, de az újabb két mosogatnivaló, és minden csupa liszt lesz), legyen 3-4 cm magas pereme. Belekanalazom a túrókrémet (lehet a tetejére tenni, ananászt, vagy mangót, azok jól bírják a sütést), és 30-35 perc alatt készre sütöm. Miután teljesen kihűlt porcukorral díszítettem.

Eredetileg a női lapozón.

2 megjegyzés:

Ági, aki főz írta...

Ez nagyon jól néz ki! Imádom a túrós dolgokat!

Lilla írta...

köszi :-)