2009. április 7., kedd

Mézes-mustáros csirke

mezesmustaros1

Semmi extra hozzávaló, vagy elkészítési mód, a végeredmény mégis mindenki kedvence. A nyilvánvalóan mindenki által ismert üveges változattal nem tudom összehasonlítani, mert még sosem próbáltam.

Hozzávalók:

  • 35 dkg csirke vagy pulykamell
  • 2 dl tejszín
  • fehérbor
  • 1 fej hagyma
  • mustár
  • méz
  • só, bors
  • 2 evőkanál olaj

A húst csíkokra, a hagymát apróra vágom. Felhevítem az olajat, pár percig párolom benne a hagymadarabokat, majd hozzáadom a húst. Miután a hús minden oldala kifehéredett, pár kanál mézet és mustárt keverek hozzá (a pár mondjuk 4-4 teáskanálnyi), elkeverem, aláöntök egy kevés bort, lefedem, és készre párolom. Hozzáadom a tejszínt, sózom, borsozom. Felforralom és megkóstolom, nem szoktam számolni, hogy mennyi mézet és mustárt adok, hozzá, úgyhogy valószínűleg kell még bele. Nekem az 1-1-es arány vált be, de én nem szeretem a mustárt, csak ebben a formában. Irányadónak azt tudom javasolni, hogy kb. olyan színe legyen a mártásnak, mint a képen. Főtt rizzsel vagy krokettel tálalom.

3 fős adag. Eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: