2009. május 7., csütörtök

Mexikói csirke

mexicoicsirke1

Szeretem a mindenféle mázakkal megkent sült csirkecombokat – bár az utóbbi időben hajlok inkább a kifilézett dolgokra, és amúgyis szörnyen lassú vagyok a lebőrözésben. Az a  szerencse, hogy csak 2 főre főzök. Egy Lajos Mari receptet igazítottam a szánk íze szerint; igazi gyerekek kedvence, persze lehet férfiasítani a fogást, ha a mustár csípős, vagy ha egy kis csilit adunk a mázhoz. Bár szerintem nem attól lesz valaki kemény legény, hogy mindent egyen-csípősen eszik. De ezzel a véleményemmel valószínűleg kisebbségben vagyok.

Hozzávalók:

  • 2 egész csirkecomb, vagy 4 darab a preferált részéből
  • liszt
  • olaj
  • 2 ek mustár
  • 2 ek ketchup
  • 1 ek méz
  • bazsalikom, oregano, majoranna, kaukkfű
  • 25 dkg kukorica
  • 1,5 dl tejszín
  • 1 csokor petrezselyem vagy koriander
  • fehérbor

A mustárt, a mézet, a ketchupöt elkeverem a zöldfűszerekkel, és kicsit megsózom. A csirkecombokat megforgatom lisztben, és egy kevés olajon elősütöm. Tűzálló tálba teszem, megkenem a mézes máz kb. felével, aláöntök némi fehérbort és alufóliával letakarva 45 percig sütöm 200 fokon. Közben megfőzöm a kukoricát, lecsöpögtetem, összekeverem a tejszínnel és a felaprított petrezselyemmel vagy korianderrel. Leszedem a húsról az alufóliát, megkenem a maradék mázzal, és még 30-40 percig sütöm, hogy a teteje megpiruljon. Közben ha szükséges öntök alá egy kis vizet. Tálalás előtt megmelegítem a kukoricát.

2 fős adag. Eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: