2009. május 6., szerda

Csirke-saslik

csirkesaslik

Itt a grillszezon. A másodikon a faszénen sütés kicsit nehezen kivitelezhető (nem szeretnék az erkélyen ufógrillezni és a szénnel összemocskolni mindent), úgyhogy marad a már többször emlegetett grillserpenyő. Bambusznyársat minden barkácsáruházban lehet kapni, nyáron valószínűleg a hipermarketben is akad belőle.

Hozzávalók:

  • 2 (fél) csirkemell
  • kb. 25 dkg apró szemű csiperkegomba
  • kis darab szalonna
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 teáskanál citromlé
  • 1 teáskanál balzsamecet
  • 3 + 1 evőkanálnyi olívaolaj
  • 1 kávéskanálnyi bazsalikom
  • bambusznyársak

A csirkemellet falatnyi kockákra vágom. Egy tálban elkeverem az átnyomott fokhagymát a citromlével, a balzsamecettel, a bazsalikommal és 3 evőkanál olívaolajjal. Beleforgatom a húst, átkeverem, és lefedve beteszem a hűtőbe – lehetőleg egy egész éjszakára. Másnap (pár órával később), felvágom a szalonnát (vékony kb. 2x2 cm-es szeletekre), megtisztítom a gombát (megmostam, és levágtam a tönkök végét). A bambusznyársakat félbetörtem (vágtam), és kihegyeztem a letört rész egyik végét. Víz alá mártottam a nyársakat, így nem égnek meg. Felváltva felhúztam rájuk a gombát-szalonnát-húst. Lehetőleg minden húskocka mellé kerüljön szalonna, így kevésbé szárad ki. Szerintem filézett pulya-felsőcombból is lehetne készíteni, akkor valószínűleg szalonna sem kell. A grillserpenyőt vékonyan megkenem olajjal, felhevítem, és a nyársakat minden oldalukon ropogósra sütöm (közepesénél kicsit nagyobb lángon/teljesítményen, különben megég a széle, belül azonban nyers marad). A húst (és a gombát) csak a tányéron sózom meg (különben sütés közben levet eresztene, és párolódna sülés helyett).

12 darab 15 cm-es nyárs lett belőle. 2 fős adag. Eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: