2009. május 25., hétfő

Spárgás ’tart’

spargastart2

A ’tart’ egy speciális pite, a tetején nincsen tészta, mégsem ugyanaz, mint a franciák quiche-e. Nem egy híg tojásos-tejszínes masszát kell a tésztába önteni, hanem a tésztát meg kell kenni valamivel, a tetejét meg kirakni gyümölccsel/zöldséggel. Általában édes a ’tart’, van azonban sós változata is.  Én legalábbis ezt gyűjtöttem össze róla, de aki többet tud, ossza meg velem! A spárgaszezon örömére én most sósat sütöttem. Ideális vacsorára, vagy vendégeknek előételnek.

spargastart1

Hozzávalók:

  • 1 csomag mirelit leveles tészta
  • 50 dkg spárga
  • 4-5 evőkanál mascarpone
  • 3 teáskanál pesto
  • parmezán

Célszerű előnyújtott leveles tésztát használni, az enyém ráadásul 6 darabban volt, így nem kellett se vagdosni, se nyújtani. Ha egy darabban van, akkor vágjuk 4-8 darabba, az egyik oldaluk legyen kb. olyan hosszú, mint a spárga megtisztítva, a másik oldal szabadon választott. A spárgát megmosom, levágom a fás aljukat, és pár cm-en megpucolom, ez valószínűleg fölösleges, de a fás zöldségek nagyon el tudják venni a kedvemet, úgyhogy óvatos vagyok inkább. A mascarponet összekeverem a pestoval, megkenem vele a tésztalapokat, ráfektetem a spárga sípokat, és megszórom reszelt parmezánnal. Előmelegített sütőben, 200 fokon 20 perc alatt megsütöm.

3 fős adag. Eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: