2009. május 20., szerda

Mákos guba

makosguba1

Nem vagyok nagy rajongója a mákos gubának, magamtól soha sehol nem választanám. A máknak sokkal jobb helye van a pozsonyi kifliben. De kicsit elszámoltam a szükséges kiflimennyiséget, úgyhogy el kellett készítenem életem első mákos gubáját. Hát nem volt bonyolult.

Hozzávalók:

  • 5 szikkadt kifli
  • kb. 6 dl tej
  • 15 dkg mák
  • 10-15 dkg cukor (én a kettő között tettem félúton, nekem elég édes volt úgy)
  • 1 vaníliarúd
  • kevés vaj
  • opcionális: méz, mazsola, reszelt citromhéj

A tejet a félbevágott vaníliarúddal, és kb. a cukor harmadával felforralom. Közben felkarikázom a kifliket (kb. 1cm vastagra). Egy tűzálló tálat kivajazok. A mákot megdarálom és összekeverem a maradék cukorral. A tálba egy réteg kiflit teszek, meglocsolom tejjel, mákot szórok rá, majd jöhet a következő sor. A teteje nyilván cukros mák. A tetejére jön még pár vajforgács, és előmelegített sütőben (180 fok) kicsit megsütöm (20 perc).

Eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: