2009. május 18., hétfő

Utolsó lehetőség!!! Karel Capek - A rovarok életéről

n179620985065_7328

Az egyetlen kisöcsém újabban amatőr színjátszásra adta a fejét. Én voltam a legjobban meglepve, hogy jól sikerült az előadásuk, mert nem szeretek színházba járni, az amatőrökben pedig egyáltalán nem bíztam azok után, hogy a profiktól feláll a szőr a hátamon. Elolvastam előtte a darabot, hogy kb. mire számítsak, nem voltam túlságosan oda tőle, de a színpadon sokkal jobb volt (jó volt, nem csak jobb), mint a könyv lapjain.  Görbe tükröt állít elénk, hogy milyenek is vagyunk, mi emberek valójában. Az eredeti bemutatón a kedves közönség megsértődött, hogy ők nem ilyenek, az emberek nem ennyire rosszak, túl lehangoló a befejezés – ezért van egy alternatív befejezés is, hogy mindenki elégedett legyen. Lehet, hogy nekik akkor és ott botrányos volt, most azonban ez egy mulattató 1 órás (!) bohózat, amiben mindenki magára ismerhet egy-egy szereplőben. Erre pedig szerintem szükség van, hogy néha eszünkbe jussanak a hibáink, hátha tudunk dolgozni a javításon. A darab három lazán kapcsolódó színből áll, melyeket egy keret és a Csavargó személye köt össze, aki megfigyeli a réten a körülötte zajló életet,a  rovarok mindennapjait; a lepkék udvarlását, a futrinkák és tücskök harcát, az egymással szembenálló hangyabolyok háborúját. A társaság leggyengébb tagja pont az a srác volt, aki a Csavargót alakította, ez kissé távolivá tette nekem az író által megírt moralizálást (idegesítő hangja van a  srácnak, nem tudok köntörfalazni, na), de a többiek jók (öcsi a legjobb :-)), és a darab előtt és után finom teákat lehet inni a Zöld macskában. A Zöld Macska elsősorban diákszínpad, másodsorban kávézó csak, de mindkettőben remekül működik. Nekem nagyon fontos szempont volt, hogy láttam, mi zajlik a színpadon, pedig nem az első sorban ültem. A “rendes” színházakban elég sokszor nem látok. Pedig nem hiszem h a 168 cm-emmel a törpe kategória lennék.

Szóval a Színlelde előadásában, holnap, május 19-én a Zöld Macskában: Karel Čapek: A Rovarok életéről

Minden rovar ember, de nem minden ember rovar.


"A darab döbbenetes szatíra a szerelemről, gazdaságról és háborúról;
életünkről, életedről. Pillangók, hangyák, ganéjtúrók, tücskök: rovarok
harca maguk metropoliszában. A természet asztala itt kegyetlenül terítve van
mindenki számára."


Csavargó - Asztalos István
Lepkebáb - Pál Viktória
Félix, Futrinka - Wittner Balázs
Iris, Idegen Galacsinhajtó, Diktátor - Varga Virág
Clythia, Lárvácska - Váradi Viktória
Ottokár, Galacsinhajtó, Csiga - Mogyorósi Andor
Viktor, Tücsök, Csiga - Bottó Gábor
Galacsinhajtóné, Vezérkari Főnök - Kovács Andrea
Tücsökné - Szalai Tímea
Parazita - Éliás Dávid
Hangyák, kérészek – mindenki

Rendezte: Molnár Éva

1 megjegyzés:

Eva írta...

Mindenféle elfogultság nélkül kijelenthetem, hogy Bazsi volt a legjobb...főleg, mint Futrinka...örülök, hogy kihasználtam az utolsó lehetőséget...bár nem eme blog hatására...