2009. május 28., csütörtök

Pizza

pizza1

Nagyon szeretem a pizzát – ropogós tészta, paradicsomszósz, sajtszeletek – szinte az összes kedvenc egy helyen. A vastag zsírban tocsogós aljú rendelt pizzákat viszont nagyon nem szeretem. És várni is nagyon utálok. A mirelit meg arra való, hogy ha az ember hajnalban hazaesik valami koncertről és a sör már követeli az ennivalót, akkor legyen mit utánaküldeni. Igazán egyszerű az otthoni pizzasütés. A tészta sem ördöngösség, a sütésnél pedig csak azt kell betartani, hogy gyorsan magas hőmérsékleten. A múltkori pitasütés óta én kelt tésztákkal nem kísérletezem. Nem szeretnék újabb allergiás rohamot. Úgyhogy kenyérsütő gép hiányában bolti előnyújtott pizzatésztát vettem (friss nyers tészta volt, nem az a vastag elősütött borzalom). Meglepetésemre nagyon jó volt, abszolút otthoni színvonal. Persze aki nem indul ilyen hátránnyal, az dagasszon pikk-pakk egyet.

Hozzávalók:

  • 40 dkg pizzatészta
  • 1 kanál olívaolaj
  • 1 kis fej hagyma (vagy egy nagynak a fele)
  • 1 kis sűrített paradicsom konzerv
  • bazsaliom, oregano, majoranna
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 nagy csipet cukor
  • só, bors
  • mozzarella
  • 2-3 paradicsom

A sütőt előmelegítem a legmagasabb hőmérsékletre (szerencsésebbeknek ez 275 vagy 300 fok), a tepsit bennhagyom, melegedjen az is a sütővel együtt. Én a nagy felületű felső grill funkciót használtam, a sütőpapír miatt lehet, hogy az alsó-felső jobb lett volna, aki azonban sütőpapír nélkül süti, annak javaslom mindenképpen a grillt. Az olajon átforgatom az apróra vágott hagymát, félrehúzom, hozzáadom az áttört fokhagymát és a paradicsompürét (meg 1-2 konzervdoboznyi vizet). Visszateszem a tűzhelyre, fűszerezem (só, bors, cukor, bazsalikom, oregano, majoranna), és felforralom. A pulton kiterítem a pizzatésztát (vagy meglisztezem és kinyújtom, ha nem bolti), megkenem a paradicsom-mártással, sajtkarikákat és azokra paradicsomkarikákat teszek. Kiveszem a forró tepsit, átemelem bele a pizzát (ha nincs sütőpapír, akkor lehet látni és hallani, ahogy sül a tészta alja), beteszem a sütőbe (viszonylag magasra), visszaveszem a hőmérsékletet és 6-12 perc alatt megsütöm. Nagyon sok múlik a sütőn, hogy hány fokra lehet bemelegíteni, anyáméban, ami 300 fokot tud 6 perc elég, nekem a 250 fokosban 12 kellett.

2 fős adag. Eredetileg a női lapozón.

 

0 megjegyzés: