2009. május 24., vasárnap

Habcsók

habcsok1

Már volt 4 tojásfehérjém a fagyasztóban, nem akartam a csokis kekszből maradó 3-at is betenni (icipici az egész, és ne tojásfehérjével legyen tele). Úgyhogy a legegyszerűbb tojásfehérje-felhasználási módhoz folyamodtam: habcsókot sütöttem. Amúgy is kigondoltam, hogy itt az eperérés, ’eton mess’-t fogok csinálni. Ahhoz, pedig kell 1-2 darab. Egyszerűbb sütni egy adagot, mint cukrászda után rohangálni és venni.

habcsok2

Hozzávalók:

  • 3 szobahőmérsékletű tojásfehérje
  • 18 dkg porcukor
  • 1 csomag vanillincukor/ pár csepp vanília-kivonat
  • 1,5 evőkanál keményítő
  • 1 teáskanál ecet (5%-os alma vagy fehérborecet)

A sütőt előmelegítem 180 fokra (légkeverés). A tojásfehérjét félkeményre felverem. Apránként hozzáadom a porcukrot, akkor jó, ha a hab kemény és fényes. Végül alacsonyabb fordulaton belekeverem a vanillincukrot/vanília-kivonatot, az ecetet és a keményítőt. Egy tepsit kivajazok-lisztezek, és egy evőkanállal kupacokat teszek a habból. Lehet persze habzsákkal is formálgatni mindenfélét. Beteszem a sütőbe, leveszem a hőmérsékletet 150 fokra, és fél órát sütöm. A fél óra elteltével kikapcsolom a sütőt, és újabb fél óráig szárítom, de bent lehet hagyni addig, amíg teljesen kihűl a sütő.

1 tepsinyi adag. Eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: