2009. május 17., vasárnap

Medvehagymás lepény

medvehagymaslepeny2

Az alap quiche lorraine-t turbóztam egy kis medvehagymával. Nagyon finom volt, ebben mondjuk része volt az igen bőkezűen mért szalonnának. (Nem azért mert ’férfiember’ is van a háznál, hanem mert finom).

Hozzávalók:

  • 10 dkg vaj
  • 20 dkg liszt
  • só, bors
  • kb. 10 dkg kolozsvári szalonna
  • 2 tojás
  • 2 dl tejszín (tejföl)
  • 1 marék reszelt sajt
  • pár levél medvehagyma

A vajból és a lisztből egy csipet sóval, és kevés vízzel omlós tésztát gyúrok. A hűtőben pihentetem kb. 30 percet. Előmelegítem a sütőt 180 fokra. Egy 18 cm-es kapcsos tortaformát kibélelek a tésztával (minél magasabb pereme legyen), és 10 percet elősütöm. Közben a tojásokat felverem, hozzákeverem a tejszínt (tejfölt) és a reszelt sajtot, kicsit megsózom, borsozom, az apróra vágott medvehagymával ízesítem. A szalonnát kockákra vágom, és megsütöm. Az elősütött tészta aljába kanalazom a szalonnát, ráöntöm a tojásos keveréket, és kb. 25 perc alatt készre sütöm. Ha nagyon pirul a teteje (mint nekem, de én nem figyeltem eléggé), lehet takargatni (sütőpapír), vagy légkeverésről alsó sütésre váltani.

2 fős adag. Salátával 3. Eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: