2011. április 19., kedd

Tejben-vajban főtt csirkecomb

IMG_6888

Felavattam a szárnyas ételes Stahl könyvemet is. Nekem az édi-bédi stílusa egy kicsit hmmmm, visszatetsző. Nem is tudom hányszor szerepel a leírásban az, hogy “az ici-pici combocskák”. Booooooaaaaaaffff. Gyereknek sem bírom a gagyogást (az az elméletem, hogy a babák sem bírják, csak nem tudnak szólni – a majdnem óvónő húgom azt mondta, hogy a babák a mély hangokat szeretik, még egy indok hogy ne vinnyogjak nekik), de nekem ne gagyogjon egy 40es vagy hányas nő a csirkecombokról.

Amúgy minimálisat változtattam, a keményítőt feleannyi kukoricalisztre cseréltem. egyrészt mindig túl sok keményítővel dolgozik, másrészt nekem szimpatikusabb a kukoricaliszt, mint a burgonyakeményítő (nem elveim vannak, hanem állagra szerintem gusztább). És szerintem fölösleges a hús előtt pirítgatnia  fokhagymát, valamint a csirkecombból rengeteg zsír sül ki, érdemes leönteni.

Hozzávalók:

  • 4 csirke felsőcomb
  • 5 gerezd fokhagyma
  • só, bors
  • 1 (bio) citrom
  • 1 teáskanál zsálya
  • 1 teáskanál kukoricaliszt
  • 3-5 dl tej
  • 1 evőkanál vaj
  • 1 evőkanál olaj

Egy serpenyőben az olajon pár perc alatt mindkét oldalát megpirítom a comboknak, majd kiszedem őket, és kiöntöm a zsírt. A húsdarabokat visszarakom a serpenyőbe, mellédobom a megpucolt fokhagymagerezdeket, és miután kicsit megpirultak, felöntöm a tejjel és hozzáadom a vajat. A tej kb. a hús feléig kell érjen. A citrom héjából zöldséghámozóval 4-5 nagy csíkot vágok, a szószba dobom, beleszórom a zsályát, és félig lefedve 25-30 percig főzöm. Ha nagyon elfő alóla az összes tej, öntök még hozzá. Kiszedem a combokat, a mártásból kihalászom a citromhéjakat, és ha nagyon kevés, némi tej hozzáadásával simára turmixolom. Belekeverem a kukoricalisztet, egy fél citrom levét és felforralom. Visszapakolom bele húst, sózom, borsozom, és főtt tésztával tálalom.

2 fős adag.

0 megjegyzés: