2011. április 4., hétfő

Paradicsomos-rukkolás hamburger

Ez végső soron a mozzarellás-bazsalikomos hamburger továbbfejlesztett, még olaszosabb irányba tolt változata. Már ha lehet a hamburger és az olasz szavakat egy mondatban használni. Bár végülis miért ne lehetne. Nem vagyok gasztrosznob vagy ilyesmi.

Azt hiszem ez az eddigi csúcsteljesítmények házi hamburger-témában. elképesztően ‘úá’, ráadásul serie a meccset néztünk majszolás közben (és még nyert is az öreg hölgy :-))

A lista hosszúnak tűnhet, de se nem bonyolult, se nem különösebben időigényes az elkészítés.

Hozzávalók:

a húshoz:

  • 25 dkg darált marhahús (nálam sovány, de aki nem diétázik választhat zsírosabbat is)
  • oregano
  • 3 fél aszalt paradicsom
  • 2 evőkanálnyi apróra vágott hagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • bors, (só)

a mártáshoz*

  • 1 evőkanál mustár
  • 1 evőkanál majonéz
  • 1 teáskanál méz
  • 2-3 evőkanál görög joghurt
  • bazsalikom

egyéb:

  • 2 ciabatta**
  • rukkola
  • 1 mozzarella golyó

hasábburgonya helyett:

  • 3 paradicsom
  • pár szem fekete olajbogyó
  • bazsalikom

*ezzel a múltkor kipróbált IKEA-s bazsalikomos mustármártást próbáltam leutánozni, szerintem jól sikerült. mindenképp felüdülés a kommersz ketchup-mustár vagy ketchup-majonéz változatok után.

**ciabatta: én lisztkeveréket szoktam használni (az egyetlen élesztős dolog, amitől nem ég a gyomrom, majd hülye leszek ezek után sk megcsinálni a gyomorégetős verziót). 25 dkg lisztkeverékből 4 ciabattát szoktam sütni, nyersen 110 g körül van 1-1 darab. Nagy előnye a frissességen kívül, hogy elég laposakat sütök, így van esélyünk átharapni a hamburgert.

Elkészítés:

Először megsütöm a ciabattákat. Miközben sülnek, felszeletelem a mozzarellát, összekeverem a mustáros szósz hozzávalóit, és elkészítem a salátát. A paradicsomokat cikkekre vágom, elosztom két tálkában, szórok rá pár szem felkarikázott olajbogyót és bazsalikomot (ideális esetben frisset). A húshoz adom a hagymát, a zúzott fokhagymát, a pici darabokra vágott aszalt paradicsomot (amit érdemes megmosni/kiáztatni kicsit, ha nem olajban eltett, hogy a rengeteg sóból lejöjjön valamennyi). Oregánoval, borssal (és ha sós a paradicsom, nagyon kevés) sóval ízesítem. Alaposan összegyúrom, és két nagy, a ciabattáknál kicsit nagyobb húspogácsát formázok belőle. A ciabattákat félbevágom, a vágott oldalukat grillseprenyőben kicsit megpirítom, majd oldalanként pár perc alatt megsütöm a húspogácsákat (és a hús előtt vékonyan megkenem a serpenyőt olajjal, hogy később könnyebb legyen elmosogatni). Végül összeállítom a hamburgereket: ciabatta-szósz-rukkola-hús-mozzarella-szósz-ciabatta.

2 fős adag.

0 megjegyzés: