2010. május 10., hétfő

Mozzarellás tőkehalfilé

hal1

Volt még itthon egy kb. 12 dekás tőkehal-szelet, amit nem akartam sem panírozgatni, sem lisztbe forgatni, és úgy megsütni. Nem mintha baj lenne, ezekkel a módszerekkel, de nem volt kedvem se a tűzhely mellől figyelni, hogy ne égjen oda, se utána letakarítani a főzőlapot. Ráadásul elég vékony volt a szelet, nehéz lett volna megfordítani úgy, hogy ne essen szét. Egészen normális, érett koktélparadicsomot vettem, úgyhogy csak rápakoltam egy kis paradicsomot és sajtot, és negyed óra alatt megsütöttem a sütőben.

Hozzávalók:

  • fél gömb mozzarella
  • 1 nagy vagy 2 kisebb szelet tőkehalfilé (ha mirelit, kiolvasztva)
  • olívaolaj
  • só, bors
  • 4-5 darab koktélparadicsom
  • bazsalikom

Egy kis tepsit vékonyan kiolajozok, belefektetem a halat, és előmelegítem a sütőt 180 fokra (légkeveréssel). A koktélparadicsomokat félbe vágom, és a mozzarellát kis darabokra tépkedem. A paradicsomot a halra teszem (vágott oldallal lefelé, hogy ne guruljanak le), megszórom a sajttal, sóval, borssal fűszerezem, és friss bazsalikomot tépkedek rá, vagy rászórok 2 csipet szárítottat. Kb. 15-20 perc alatt megsütöm, és salátával tálalom.

1 fős adag. Eredetileg a női lapozón.

2 megjegyzés:

Felhőlány írta...

Nagyon guszta! És így a hal sem szárad ki, ráadásul nagyon mutatós! :)

Lilla írta...

meg milyen gyors... azért blogolás ide, főzés-mánia ode, nem kell/jó folyton órákig főzni. ráadásul az ember szerint finom volt :-)