2009. augusztus 30., vasárnap

Mississippi torta

torta1

Rengeteg változata létezik, a ’Mississippi mud cake’-nek, azaz a Mississippi iszapjáról elnevezett süteménynek. Az össze változatban közös a rengeteg csokoládé, és a ragacsos töltelék. Egyes források szerint a második világháború után készítették először, erre utal az, hogy nem tartalmas nehezen beszerezhető összetevőt, és nem szükséges hozzá semmilyen speciális konyhai eszköz. Barnacukor helyett lehet répacukrot is használni, de csökkentett mennyiséggel, mert a barnacukor kevésbé édes.

torta2

Hozzávalók:

A tésztához:

  • 15 dkg liszt
  • 1 púpos evőkanál kakaópor
  • 9 dkg vaj
  • 1 púpos evőkanál cukor
  • kevés hideg víz

A töltelékhez:

  • 11 dkg vaj
  • 20 dkg barnacukor (nád)
  • 2 evőkanál kakaópor
  • 2 tojás
  • 2 dl tejszín
  • 10 dkg étcsokoládé

A tetejére:

  • 2 dl tejszín (tetszőleges mennyiségű cukorral ízesítve)
  • csokoládé lapocskák

A tészta hozzávalóiból rugalmas omlós tésztát gyúrok, és fóliába csomagolva minimum 15 percre (nyáron inkább 30-ra) a hűtőbe teszem. A sütőt 190 fokra előmelegítem, egy 18 cm-es tortaformát kibélelek a tésztával (jó magas pereme legyen), sütőpapírt terítek bele, és megtöltöm babbal. 15 percig sütöm, majd a papír és a bab nélkül újabb 10-15 percig. Közben elkészítem a tölteléket, a cukrot és a vajat habosra keverem, majd egyenként hozzáadom a tojásokat, majd a kakaóport. A csokoládét a tejszínnel mikróban megolvasztom, és belekeverem a tojásos krémbe. A tölteléket a tésztára kanalazom (a tészta tetejéig lehet), és 160 fokon 45-60 percig sütöm. Ez attól függ, mennyire volt vastag a krém, lehet ebből a mennyiségből 20 cm-es formában is sütni, akkor laposabb lesz a végeredmény. Nekem nem fért bele a tortába az összes töltelék, a maradékot egy felfújtas edényben megsütöttem a tortával párhuzamosan. A tortát teljesen kihűtöm - ez több órát vesz igénybe, mire a hűtőben teljesen megszilárdul -, majd rákenem a felvert tejszínhabot, és megszórom csokoládélapocskákkal.

18-20 cm-es tortaformához. Eredetileg a női lapozón.

3 megjegyzés:

szepyke írta...

Huha, de jól néz ki!

Lilla írta...

és legalább olyan finom, mint ahogy kinéz... csak sokat kell várni, mire megfelelően kihűl..

Unknown írta...

Én is megcsináltam, finom is lett...csak nem értem benne a babot. :)