2010. január 25., hétfő

Ropogós csirkecsíkok

csirkecsikok1

Nem tudom, mennyire hasonlít ez a recept a KFC-ben árult csirke csíkokhoz, mert sosem szoktam ott enni, és nem is az volt a cél, hogy lemásoljam azt az ételt. Egyszerűen izgatott egy ideje a corn flakes-es panírozás. Arra jutottam, hogy nagyon jó, jelen állás szerint jobb, mint a zsemlemorzsás változat. Ismétlés várható, mert még van egy jó nagy adag corn flakes a zacskóban, máshogy pedig nem szeretjük…

Hozzávalók:

  • liszt
  • fűszerek (oregano, szerecsendió, só, bors, pirospaprika, majoranna, fokhagymapor, zellersó, bazsalikom)
  • tojás
  • corn flakes
  • csíkokra vágott csirkemell filé
  • a sütéshez olaj

A lisztet tetszés szerint fűszerezem (én a fent felsoroltakat használtam, de lehet chilivel vagy bármi mással bővíteni a sort, ami illik a csirkéhez), és előveszek három mélytányért. Az elsőbe a fűszeres liszt kerül, a másodikba pár felvert tojás, a harmadikba pedig összetört corn flakes. Én kézzel törtem össze, lehet zacskóba tenni, és sodrófával csapkodni, szerintem a corn flakes kellemesen masszírozza a tenyeret összezúzás közben. Innentől megegyeznek a lépések a hagyományos panírozáséval: a húst először lisztbe, majd tojásba, végül corn flakesbe forgatom, és forró olajban pár perc alatt megsütöm. Hasábburgonyával és ketchuppel tálalom.

Eredetileg a női lapozón.

5 megjegyzés:

Gyöngyi írta...

Ez igen! szeretem a rántottat, a csirkét, a ropogósat, együtt pedig remek:)

Lilla írta...

akkor próbáld ki mindenképpen! :-)

mandy tarragon írta...

Jól néz ki, superbowl-ra szerintem bevállaljuk :)

szepyke írta...

Én sem tudom, hogy mennyire hasonlít, bár én szoktam ott enni, mert imádom, hogy csípős a panír.
Imádom, amikor egy panír ropog! Ez pont ilyen lehet!:)

Lilla írta...

ez nem csípős, mert nem szeretem a csípőst, de ha jó sok chilit keversz a lisztbe az lesz....