2010. január 21., csütörtök

Nasi goreng

nasigoreng2

A nasi goreng indonéz rizses egytálétel, amit általában reggelire esznek, és az előző napi maradék főtt rizsből készítik. Másfajta zöldségeket is lehet hozzá használni, sőt csirkehússal vagy garnélával is dúsítható, nem csak vegetáriánus módon lehet készíteni, ahogy én tettem.

Hozzávalók:

  • 12,5 dkg rizs
  • 25 dkg gomba
  • 2 közepes sárgarépa
  • 1 hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • kb. 10-12 cm-es kígyóuborka darab
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • 1 evőkanál szezámolaj
  • 2 evőkanál szójaszósz
  • 2 evőkanál barnacukor
  • chili
  • 2 tojás
  • (kevés tej)

A rizst megfőzöm, és félreteszem hűlni (jó hozzá a maradék főtt rizs is, abból kb. 25 dkg kell). A gombát felszeletelem, a sárgarépát és az uborkát vékony, 4-5 cm hosszú csíkokra vágom, és a hagymát finomra aprítom. A tojásokat kevés tejjel felverem, egy evőkanál olívaolajon vékony omletteket sütök belőlük (én a 18 cm-es serpenyőben négyet sütöttem), feltekerve csíkokra vágom őket, és félreteszem. Egy evőkanál olívaolajat és a szezámolajat felhevítem egy nagy serpenyőben, és pár percig pirítom rajta a hagymát, a gombát, a zúzott fokhagymát és a sárgarépát. Közben összekeverem a szójaszószt a cukorral és ízlés szerinti chilivel. A zöldségekhez keverem a rizst, és még két percig pirítom őket, végül ráöntöm a szójaszószos keveréket, és alaposan összeforgatom. A zöldséges rizst az omlett-csíkokkal a tetején, és az uborkával megszórva tálalom.

2 fős adag. Eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: