2010. május 19., szerda

Epres palacsinta

palacsinta1

Egy kis tavaszi hedonizmus, ez a legjobb időszak, van végre eper és spárga, lehet tobzódni a jobbnál-jobb ételekben. A krémhez én 2 napig konyharuhában csöpögtetett tejfölt használtam, ami olyan sűrű lett, hogy el sem tudtam benne keverni a mézet, ezért egy kis tejföllel kellett hígítanom. Aki nem akar ezzel szórakozni, használjon mascarponét, vagy ha az nincs, (vagy nem zavarja a kicsit savanyúbb végeredmény), tejfölt (de csakis 20%-osat, a 12-es túl híg). Egyébként a cukrozott tejföl nagyon jól megy az eperhez, akár magában, palacsinta nélkül is érdemes kipróbálni, csak leönteni az epret egy kis édesített tejföllel, hagyni állni egy kicsit, aztán bekanalazni.

Hozzávalók:

  • 40-50 dkg eper
  • 1 evőkanál cukor
  • 1 evőkanál vanília kivonat
  • krémsajt (pl. mascarpone, én kicsöpögtetett tejfölt használtam)
  • méz
  • 1 teáskanál lime-lé
  • palacsinta (nálam: 2 tojás, 20 dkg liszt, csipet só, olaj, 5 dl tej, buborékos víz)

Az epret megtisztítom, felvágom (a kisebbeket négybe, a nagyobbakat többe), és egy tányérban összekeverem a cukorral és a vanília kivonattal. A krémsajtot alaposan összekeverem a lime-lével, és annyi mézzel, hogy kellően édes legyen (szerintem kb. 3 evőkanálnyi elég bele). Sütök egy adag palacsintát – én a fenti arányokkal dolgoztam, cukrot sosem rakok bele, így nem is kell alá olaj, elég az, amit a tésztába keverek. A langyosra hűlt palacsintákat megkenem a krémsajttal, megszórom eperrel, és feltekerem/négybe hajtom.

8-10 darab lesz belőle. Eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: