2010. május 8., szombat

Fahéjas szívek

fahejas1

Nagyon gyorsan elkészülő (és elfogyó) édes falatkák kávéhoz, teához, vagy fagylalthoz. Alig tudtam pár darabot megmenteni a fényképezéshez (és ahhoz is kellett némi veszekedés). Nem mértem, hogy hány kanál fahéj fogyott, sűrű lyukú szűrővel szórtam, és akkor jó, ha mindenhol van fahéj, sehol sincsen „csupasz”, csak cukros folt.

Hozzávalók:

  • 1 csomag leveles tészta
  • porcukor
  • fahéj
  • olvasztott vaj

A leveles tésztát vékonyra nyújtom (én az előnyújtott lapot még egy kicsit vékonyabbra nyújtottam), és kb. 15-18 cm széles csíkokra vágom. A csíkokat megkenem olvasztott vajjal, majd megszórom cukorral és fahéjjal (szűrő segítségével a legegyszerűbb és a legegyenletesebb a végeredmény). A csíkok két szélét behajtom a közepéig, majd félbehajtom, így 4 rétegűek lesznek. Egy tepsit kibélelek sütőpapírral, a sütőt előmelegítem 200 fokra, és kb. 1 cm vastagon felszeletelem a tésztát. Ahol 1 hajtás van, azaz a majdani szív „csúcsánál” kicsit összenyomom a tésztát, és tepsibe fektetem a süteményeket. Kb. 10 perc alatt megsütöm, és a tepsiben hagyom kihűlni.

2 tepsinyi adag. Eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: