2010. május 31., hétfő

Fehércsokoládés mascarpone krém eperrel

Mostanában ilyen kanalazós desszertekben utazom, nem azért, mert „olyan meleg van, hogy én már be se kapcsolom a sütőt”, bírom a meleget, képes vagyok a legnagyobb kánikulában is sütni (és mostanában elég sokszor vagyunk nagyon messze a kánikulától). Valószínűleg inkább azért, mert a sült eper gondolata visszataszít, leginkább nyersen szeretem, vaníliával és valamilyen zsíros fehér krémmel. Lehet még több csokoládét tenni a krémbe, de akkor nem kell a pudingba egyáltalán cukor – természetesen akkor jöttem rá arra, hogy a fehércsokoládé meglehetősen édes, amikor egy kanál cukor bár benne volt a tejben, de ennyit pont elbírt a fél tábla csokoládé mellé.

Hozzávalók:

  • 25 dkg mascarpone
  • 5 dkg fehércsokoládé
  • 2,5 dl tej + kb. 2 evőkanálnyi
  • fél csomag tejszín ízű pudingpor
  • 1 csapott evőkanál cukor
  • pár darab babapiskóta
  • eper
  • 1 evőkanál rum
  • 1 teáskanál vanília kivonat

A pudingport elkeverem 2,5 dl tejben, hozzáadom a cukrot, megfőzöm, és miután levettem a tűzhelyről, belekeverem a kockákra tördelt csokoládét. Miközben hűl, többször átkeverem, és miután langyosra hűlt, kanalanként hozzáadom a mascarponét. Kb. 5 dkg epret összeturmixolok a rummal, 2 evőkanál tejjel, és a vanília kivonattal. Négy pohár aljába 3-4-be tört babapiskótákat teszek, és rájuk kanalazom az eperturmixot. pár összevágott epret dobok rájuk, majd elosztom a poharakba a krémet. Pár órára hűtőbe teszem, és tálalás előtt eperdarabokkal díszítem.

4 adag lesz belőle. Eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: