2010. május 3., hétfő

Spárgás avokádókrém

avokadokrem2

Az avokádókrémet még „magában” is nagyon szeretem, szoktam is elég gyakran készíteni, de így a tavasz legjobb zöldségével, spárgával kiegészítve valami fenomenális. Csodálatosan „zöld” íze van, és a tejföltől és a mogyoróvajtól nagyon finom krémes. Az avokádó gyorsan oxidálódik – ebben ráadásul citrom- vagy lime-lé sem lassítja a folyamatot -, ezért elkészítés után gyorsan meg kell enni, de szerintem ez nem lehet probléma…

avokadokrem1

Hozzávalók:

  • 4 szál spárga
  • 1 érett avokádó
  • 2 evőkanál tejföl
  • 1 evőkanál mogyoróvaj
  • 1 evőkanál szezámmag
  • kb. 1 evőkanál szójaszósz
  • 2 újhagyma (én új lilahagymát használtam)

A spárgát megtisztítom, kb. 4 cm-es darabokra vágom, és 6 percig főzöm lobogó, enyhén sós és cukros vízben. Leszűröm, két spárgacsúcsot félreteszek a díszítéshez, a maradékot az avokádó húsával és a tejföllel együtt aprítóba, vagy turmixolásra alkalmas tálba teszem (nekem pont össze lehetett keverni az egészet az aprítóban). Pár mp alatt sima masszává turmixolom, majd belekeverem a vékony karikákra vágott újhagymát, a mogyoróvajat, a szezámmagot, és kicsit megsózom. Nem teszek bele túl sok sót, mert a szójaszósz elég sós, és nem szeretném, hogy a só mindent elnyomjon. Átrakom egy tálkába, a tetejét hullámosra igazítom, meglocsolom kb. 1 evőkanálnyi szójaszósszal, és a félretett spárgacsúcsokkal díszítem. Kenyérre vagy pirítósra kenve is nagyon finom, de lehet bele tortillachipset vagy zöldségeket is mártogatni.

2 fős adag. Eredetileg a női lapozón.

1 megjegyzés:

Felhőlány írta...

Irtó jól néz ki! Nagyon gyors lehettél, mert nem látszik a barnulási folyamat! Abszolút csak a szójaszószt látom a tetején!
Mogyoróvaj viszont még nem fordult elő a konyhámban, de Flat Cat oldalán olvastam a múltkor egy sk. receptet... :)
Mondjuk én szerintem spárgacsúcsokkal tunkolgatnám... :) Vagy olívás kenyérrel... :) Vagy a kettővel együtt... :)